اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 237
بازدید دیروز : 185
بازدید هفته : 777
بازدید ماه : 773
بازدید کل : 815806
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» این سیر پرخاصیت

مطالعات محققان دانشگاه مریلند آمریکا نشان می دهد، سیر با کمترین مقدار کالری، عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت و سلامت عمومی بدن را افزیش می دهد.
 
در طب سنتی، سیر به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده (superfood) درنظر گرفته می شود. عطر و طعم سیر به دلیل وجود ترکیبی به نام آلیسین است. برخی از خواص سیر عبارتند از:

ماده ای موثر در درمان آکنه و بیماری های پوستی


با توجه به گزارش نشریه Angewandte Chemie ، سیر گیاهی فوق العاده در درمان انواع ناراحتی های پوستی و آکنه محسوب می شود. آلیسین موجود در سیر از اثرات مخرب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و با نابودکردن باکتری ها، در درمان جای جوش، بیماری های پوستی و آکنه موثر است.

از ریزش مو جلوگیری می کند


به گزارش نشریه Dermatology, Venerology and Leprology، سیر حاوی مقادیر بالای سولفور و پروتئین کراتین است. این پروتئین در رشد مو نقش مهمی دارد. قرار دادن سیر روی پوست سر باعث تحریک ریشه مو و رشد مجدد مو می شود...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:این سیر پرخاصیت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چه تیپ شخصیت‌هایی سرطان می‌گیرند؟

این روزها مدام از ابتلای افراد مختلف به انواع سرطان‌ها مطلع می‌شویم. یکی از مواردی را که بسیاری از ما تحت تاثیر آن هستیم و در بروز سرطان تاثیرگذار است، بشناسید.

فشار روانی یکی از مهم‌ترین علل بروز اختلالات جسمی‌ و روانی است. بررسی‌های گوناگون نشان‌دهنده این حقیقت است که ۷۰ تا ۹۰ درصد بیماری‌ها از جمله انواع سرطان و بیماری‌های قلبی و اختلالات افسردگی با فشار روانی ارتباط دارند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی در قاره‌های اروپا و امریکا کشورهای انگلستان، فنلاند، اسکاتلند و ایرلند از لحاظ مرگ و میر به علت بیماری‌های قلبی در رأس کشورهای دیگر قرار دارند. نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها، در امریکا، ژاپن، اتریش و نروژ، برای نخستین بار از آغاز قرن، سیر نزولی خود را آغاز کرده و این کاهش به طور عمده به علت اجرای برنامه‌های پیشگیری از فشار روانی است.

بسیاری از بیماری‌ها با فشار روانی در ارتباط هستند. فشار روانی موجب کاهش کارایی دستگاه ایمنی می‌شود. دستگاه ایمنی کم کارآمد، در مقابل واکنش‌های حساسیتی، حملات آسم و حتی سرطان آسیب پذیر است. پیشگیری و درمان سرطان با فشار روانی مرتبط است، تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نقش فشار روانی در بروز سرطان‌های بدخیم را ثابت کرده است. همچنین گروهی معتقدند که یک تیپ شخصیتی مستعد سرطان وجود دارد که این شخصیت این‌گونه توصیف شده است:

۱- نگه داشتن تنفر همراه با ناتوانی در ابراز آن
۲- ابراز تأسف برای خود
۳- ناتوانی در ایجاد و تداوم روابط معنادار بین فردی
۴- داشتن خودانگاره منفی

از آنجا که فشار روانی موجب افزایش فشار و کلسترول خون می‌شود، عجیب نیست که مطالعات نشان دهند فشار روانی با فشار خون بالا، سکته مغزی و بیماری کرونر قلبی ارتباط دارد. سکته مغزی بر اثر نرسیدن اکسیژن به مغز در پی انسداد یا پارگی یکی از شریان‌هایی روی می‌دهد که اکسیژن مغز را تأمین می‌کند.

سکته مغزی با فشار خون بالا، رژیم غذایی و فشار روانی ارتباط دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده، فشار روانی با بیماری کرونر قلبی نیز ارتباط دارد. افزایش ضربان قلب، فشار خون، سرم کلسترول و عدم دفع مایعات زائد، باعث افزایش حجم خون می‌شود.

دو تن از روانشناسان نوعی الگوی رفتاری را شناسایی کردند که به «الگوی رفتاری سنخ الف» معروف است، که معمولاً در بیماران مبتلا به حمله قلبی دیده می‌شود. افراد دارای این الگوی رفتاری، رقابت‌جو هستند، همچنین پرخاشگر بوده و درباره وقت، دچار اضطراب هستند. این افراد همواره درگیر چندین کارند و در یک زمان بیش از یک کار انجام می‌دهند، همچنین اغلب، تمام کارها را به سرعت انجام می‌دهند، خصوصیت دیگر این افراد این است که متخاصم هستند.

مطالعات روی این گروه از افراد، ارتباط بین این نوع رفتارهای مرتبط با فشار روانی و بیماری کرونری قلبی را اثبات کرده‌ است. با وجود این سایر پژوهشگران نتایج متناقضی به دست آورده‌اند. در ادامه درباره سایر بیماری‌های مرتبط با فشار روانی می‌توان گفت، گرچه علت زخم‌هایی مانند پارگی یا خراش در دیواره معده، اثنی عشر، یا دیگر بخش‌های روده‌ها معلوم نیست اما برخی، از احساس درماندگی کامل در بیماران مبتلا به زخم معده یاد کرده‌اند و معتقدند این احساس، باعث پیشرفت زخم می‌شود اما در به وجود آمدن آن دخالتی ندارد.

یک نظریه به تبیین اثرات فشار روانی بر پیدایش زخم‌های مرتبط با لایه مخاطی معده پرداخته است. با این همه، فشار روانی با تشدید بیماری مجاری هاضمه می‌تواند وقوع زخم را محتمل‌تر سازد. فشار روانی باعث افزایش اسید کلریدریک در مسیر محدوده روده می‌شود و از کارایی دستگاه ایمنی می‌کاهد.

درباره میگرن هم باید گفت، دانشمندان بیشتر احتمال می‌دهند که میگرن به تنش و فشار روانی هیجانی ارتباط داشته باشد. احساس اضطراب، تنش عصبی و خشم فروخورده با میگرن همراه هستند. همچنین باید گفت میگرن نشانه و علامت یک سبک زندگی نامناسب است.

همچنین فشار روانی می‌تواند موجب سقط جنین شود. از سوی دیگر فشار روانی در حوادث ترافیکی نیز نقش دارد، به این صورت که میدان دید را محدود می‌کند و به حواس پرتی منجر می‌شود. فشار روانی می‌تواند باعث کمردرد شود. تحقیقات انجام شده نشان داده است که کمردرد در افرادی شایع‌تر است که فشار روانی زیادی را تجربه کرده‌اند. دانشمندان و متخصصان حدس می‌زنند که افراد دارای عامل رماتیسمی که فشار روانی مزمن را تجربه می‌کنند، نسبت به التهاب مفصلی رماتیسمی آسیب پذیرند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:چه تیپ شخصیت‌هایی سرطان می‌گیرند؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پرخاصیت ترین سین سفره هفت سین

گندم یکی از اصلی‌ترین اجزاء سمنو که حاوی ویتامین‌های Eو B است.

ابراهیم خادم متخصص طب سنت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گندم ماده اصلی تولید سمنو است که از لحاظ طب رایج جوانه گندم حاوی ویتامین E که به عنوان آنتی اکسید عمل می کند.

ویتامین های گروه B به ویژه B6، B12 ، B1در تقویت حافظه مناسب است.
وی ادامه داد: از لحاظ طب طبیعت هم گندم گیاهی گیاهی است که طبیعتش گرم بهترین غذا برای افراد سالم است.

وی تصریح کرد: هر ماده غذایی که از گندم تهیه می‌شود حاوی مواد مغذی فراوان است.

وی خاطر نشان کرد: نان‌های بدون سبوس، دیر هضم و باعث ایجاد یبوست می‌شوند. و به دلیل همین مساله از گندم برای سبوس استفاده می‌شود. 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:پرخاصیت ترین سین سفره هفت سین, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آناناس عروق قلب تان را باز می کند

آناناس دارای ویتامین ث است و این ویتامین پیش‌ساز ماده‌ای به اسم کلاژن است.

دکتر پیام فرح بخش گفت: آناناس دارای ویتامین ث است و این ویتامین پیش‌ساز ماده‌ای به اسم کلاژن است که در سلامت پوست و سلامت عروق خونی کاربرد فراوان دارد. 

وی افزود: در هنگام کلاژن سازی قوام پوست و عروق خونی افزایش می یابد. ویتامین ث موجود در آناناس باعث شده، که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی باشد وا ز ویتامین‌های محلول در آب محسوب می‌گردد که باعث جلوگیری از صدمات و بازتر شدن عروق جهت گردش خون بیشتر می گردد. 

وی در پایان گفت: سه چهارم لیوان آناناس یک واحد میوه حساب می شود و معادل 60 کالری انرژی دارد ولی اگر به صورت کمپوت مصرف گردد، بدلیل شکر موجود درآن، میزان کالری افزوده می‌گردد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:آناناس عروق قلب تان را باز می کند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آفلاتوکسین عامل سرطان کبد
باز در آستانه سال نو هستیم و مسئولان طبق روال هرسال به مردم هشدار می‌دهند که مراقب سلامت آجیل شب عید باشند.

اين هشدارها در حالي است كه اگر سيستم نظارت بر مواد غذايي كارآمد باشد، مسئولان بايد به مردم بگويند كه نگران آجيل شب عيد نباشيد. همه‌‌چيز تحت نظارت است و كنترل مي‌شود و اينكه آجيل ارزان و سالم است. چند روزي است كه مسئولان و معاونان وزارت بهداشت و همچنين كارشناسان تغذيه در كشور از احتمال وجود سم آفلاتوكسين در آجيل‌ها مي‌گويند و هشدار مي‌دهند‌. اما سؤال اينجاست كه مردم چگونه مي‌توانند مراقب سمي باشند كه در مواد پروتيني مثل انواع آجيل‌ها وجود دارد؟ بسياري از مردم چون توان خريد آجيل مرغوب شب عيد را از فروشگاه‌هاي معتبر ندارند، قطعا آجيل را به‌صورت فله‌اي خريداري مي‌كنند و اين اجتناب‌ناپذير است و تازه از كجا معلوم كه همان آجيل‌هاي مرغوب هم كاملا بهداشتي و بدون آفلاتوكسين باشد.

به‌نظر مي‌رسد كه بهترين راه ممكن و مؤثر براي مطمئن بودن مردم از سلامت مواد غذايي، اول نظارت مستمر و مؤثر و بعد آموزش‌هاي لازم آن هم در طول سال و مستمر باشد چرا كه هيچ‌گاه هشدار دادن صرف، نمي‌تواند راهگشا و چاره ساز باشد. حال اين‌بار نوبت به سم آفلاتوكسين رسيده، سمي كه به گفته متخصصان ورود آن به بدن انسان، مي‌تواند عوارض بسيار جبران‌ناپذيري براي انسان داشته باشد.

دكتر منصور رضايي، متخصص تغذيه و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در اين‌باره به خبرنگار همشهري مي‌گويد : سم قارچي آفلاتوكسين در درازمدت مي‌تواند منجر به سرطان كبد ‌ و در كوتاه‌مدت هم موجب ايجاد مسموميت‌هاي حاد شود. به گفته اين متخصص تغذيه، آفلاتوكسين‌ها، سموم قارچي هستند كه از گونه‌هاي قارچ آسپرژيلوس مانند آسپرژيلوس فلاووس و اسپرژيلوس پارازيتيكوس منشا مي‌گيرند.

اين سموم اگر از راه مواد غذايي وارد بدن شوند بسيار خطرناك هستند. به گفته كارشناسان‌ سم آفلاتوكسين اگر به مقدار زياد وارد بدن و مصرف شود، سبب نارسايي كبد و بدتر از آن سرطان كبد مي‌شود. چراكه اين سم ‌ باعث تغييرات ژنتيك روي سلول‌هاي گوارشي به‌ويژه كبد مي‌شود.

به اين ترتيب كه‌ سم پس از ورود به بدن، در كبد تجمع مي‌كند و ابتدا نارسايي كبد و سپس سبب عوارض جبران ناپذير ديگر مثل سرطان كبد خواهد شد. دكتر رضايي مي‌گويد‌: به‌دليل عوارض جبران ناپذيري كه اين سم در بدن انسان ايجاد مي‌كند، در كشورهاي اروپايي و آمريكايي به‌شدت بر واردات منابع پروتئيني به‌ويژه آجيل نظارت و كنترل مي‌كنند.

مرتضي صفوي، متخصص تغذيه هم، درباره به مصرف آجيل‌هاي مانده و نمناك هشدار مي‌دهد و مي‌گويد: ما بايد نسبت به ماندگي آجيل حساس باشيم چرا كه ممكن است سم مهلك آفلاتوكسين را وارد بدن انسان كند. رئيس آزمايشگاه مرجع غذا و داروي وزارت بهداشت هم مي‌گويد : آجيل، تنقلات و حبوباتي كه بيرون مغازه‌ها هستند، آلوده به انواع ميكروب‌ها و فلزات سنگين هستند.

حسين رستگار تاكيد‌مي‌كند :مسئولان بهداشتي بايد فكري براي استاندارد نگهداري مواد غذايي در مغازه‌ها بكنند. در بسياري موارد شرايط نگهداري مواد غذايي در فروشگاه‌هاي شهري و جاده‌اي استاندارد نيست و آلودگي‌هاي زيادي در آنها ايجاد مي‌شود كه براي سلامت مردم خطرناك است. پسته، بادام، انواع آجيل، تنقلات و حبوبات نيز در موارد بسياري هم در شهرها و هم در جاده‌ها در فضاي بيرون مغازه و در مقابل نور و گرما و آلودگي هوا قرار مي‌گيرند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:آفلاتوکسین عامل سرطان کبد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اولین علایم ایدز در دهان

سلامت نیوز: دکتر آرش منصوریان ، متخصص بیمار‌ی‌های دهان فک و صورت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی یادداشتی در سایت دندانه نوشت : ویروس‌های مختلف به سلول‌ها و بافت‌های مختلفی از بدن حمله می‌کنند، ولی ویروس ایدز یا HIV به سیستم ایمنی حمله می‌کند.
سیستم ایمنی، گروهی از سلول‌ها هستند که بدن را در برابر انواع عفونت‌ها محافظت می‌کند و بدون آن‌ها توانایی بدن برای مبارزه با انواع عفونت‌ها تضعیف می‌شود. لذا وقتی ویروس HIV وارد بدن فردی شود، به تدریج قدرت دفاعی بدن وی ضعیف می‌شود و این فرد در برابر انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها حتی آنهایی که در حالت عادی بیماری‌زا نیستند آسیب‌پذیر می‌شود.

این روند قابل رویت نیست و راهی وجود ندارد تا با نگاه کردن به افراد بگوییم که آیا به HIV مبتلا هستند یا خیر ولی آزمایش خون می‌تواند پس از چند ماه از اولین تماس، ویروس را در خون آشکار کند. افراد آلوده به HIV ممکن است سال‌ها کاملا سالم بمانند و حتی خودشان ندانند که آلوده هستند. ولی در این دوره یا در دوره نهفته بیماری بعضی افراد می‌توانند علایم دهانی خاصی داشته باشند که توجه به آن‌ها در تشخیص به موقع این بیماری می‌تواند کمک کننده باشد.

مثلا فرد دچار عفونت قارچی یا کاندیدایی در دهان شود. منظور از کاندیدا ضایعات شیری رنگ یا سفید روی زبان، سطح داخلی گونه‌ها و گاهی سقف دهان، لثه‌ها و لوزه‌ها می‌باشد. از علایم بروز کاندیدا در دهان می‌توان احساس طعم بد و سوزش در دهان را ذکر کرد.

در ابتلای معمولی به کاندیدا درمان‌های رایج می‌تواند جوابگو باشد ولی در فرد مبتلا به ایدز، درمان پاسخ نمی‌دهد. علامت بعدی خطوط سفیدی است که در کناره زبان دیده می‌شود و ما اصطلاحا به آن لکوپلاکیای مویی می‌گوییم، که عامل اصلی به وجود آوردنده آن ویروس است. به محض مشاهده چنین ضایعه‌ای باید فورا به متخصص بیمار‌ی‌های دهان مراجعه کرد.

آفت‌های متعددی که در نواحی مختلف دهان ایجاد می‌شود، مرتب عود می‌کند و به راحتی درمان نمی‌شود از علایم مهم دیگر وجود ویروس ایدز در خون است. از علایم دیگر تبخال‌های مزمن و طولانی مدت چه در داخل دهان چه در لب‌هاست که به‌ طور متعدد فرد را مبتلا می‌کند. با مشاهده چنین علایمی دندانپزشک باید بیمار را مشکوک به ایدز فرض کند.

البته باید توجه داشت که بسیاری از این علایم اختصاصی برای ایدز نیستند مثلا عفونت قارچی علل دیگرهم دارد؛ اما اگر به راحتی درمان نشود می‌تواند نشانگر ابتلا به ایدز باشد. همچنین آفت و تبخال معمولی در بسیاری از افراد دیده می‌شود اما اگر به صورت شدید در نواحی مختلف دهان و همراه با عود مکرر باشد می‌تواند نشانه ابتلا به ایدز باشد. به هرحال در همه این موارد تشخیص پزشک ضروری است.

در بعضی تحقیقات از بزاق دهان برای تشخیص ویروس ایدز استفاده می‌شود که با تایید این آزمایش می‌توان به راحتی در مطب به بررسی وجود ویروس در بدن پرداخت و این اهمیت بزاق را در تایید تشخیص بعضی بیمار‌ی‌ها نشان می‌دهد. برای پیشگیری و احتیاط، اگر پوست دندانپزشک صدمه دیده نباید برای بیمار کار مستقیم دندانپزشکی انجام دهد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:اولین علایم ایدز در دهان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پیشگیری از سرطان روده با ماهی و سبزیجات

پزشکان تاکید می‌کنند برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ مصرف مقدار قابل توجهی سبزی همراه با ماهی موثر است.

سرطان روده بزرگ دومین سرطان کشنده به حساب می‌آید که می‌توان با داشتن رژیم غذایی سرشار از سبزیجات همراه با ماهی خود را در برابر این بیماری مصون کرد.

پزشکان در بررسی جدیدی که انجام دادند اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و رژیم غذایی 77 هزار آمریکایی را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند افرادی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده کرده اند 22 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. همچنین زمانیکه این رژیم غذایی همراه با مصرف ماهی باشد احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ 43 درصد کاهش می‌یابد.

«میشل اورلیچ» از دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا گفت: افرادی که سبزیجات مصرف می‌کنند نه تنها گوشت کمتری می خورند بلکه از خوردن نوشیدنی‌های حاوی کالری، غلات تصفیه شده و مواد قندی نیز پرهیز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر «آلفرد نئوگوت» از مرکز درمانی دانشگاه کلمبیا نیز گفت: در رابطه با مکانیزم‌های تغذیه‌ای متخصصان نمی‌توانند به طور قطع صحبت کنند و این مشکل در رابطه با مطالعات تغذیه‌ای سرطان هم وجود دارد و دقیقا نمی‌دانیم جزئیات این مکانیزم‌ها به چه صورت است. هر چند آنچه تاکنون مشخص شده تاثیر مثبت مصرف میزان بالایی از میوه و سبزی و خطرات مرتبط با مصرف بالای گوشت قرمز برای سلامتی است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:پیشگیری از سرطان روده با ماهی و سبزیجات, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص شگفت انگیز هویج
مزایای هویج بسیار هستند از جمله برای دستگاه گوارش و سلامت پوست مفید است و ضد کلسترول بد است.
 
 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس، همانطور که می‌دانیم مزایای هویج بی‌شمار است از جمله برای دستگاه گوارش و سلامت پوست مفید است، همچنین ضد کلسترول بد است.

 

سبزیجات غنی از پتاسیم، آهن، فیبر (حدود 2.6 گرم/100 گرم) و کالری (36 کیلوکالری/100 گرم) است. همچنین می‌توان به محتویات بتاکورتن ( 10 میلی گرم/100گرم) اشاره کرد؛ در صورتی که خام خورده شود باعث فعال شدن روده می‌شود و پخته آن اسهال و استفراغ را کُند می‌کند. هویج برای بینایی مفید است، بتاکاروتن آن باعث تولید ملانین می‌شود و خوردن یک یا دو هویج در روز باعث کاهش کلسترول بد می‌شود.

 

هویج باید رنگ روشن داشته باشد و سفت باشد، سعی کنید بیش از یک هفته هویج را در یخچال نگه ندارید؛ در موقع پخت هویج برای اینکه طعم خوبی داشته باشد بهتر است کمی جعفری تازه، دانه زیره سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز شیرین و یک قاشق مرباخوری دارچین یا کاری به آن اضافه کنید؛ در  صورتی که غذاهای شیرین دوست دارید می توانید هویج را با کمی آب لیمو، شکر و آب بپزید.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:خواص شگفت انگیز هویج, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تشخیص و درمان سرطان با یک آندوسکوپی ساده
بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان را می‌توان در مراحل اولیه با آندوسکوپی تشخیص داد و در همان لحظه درمان کرد.
آندوسکوپی یک دستگاه تشخیصی است که به کمک آن می‌توان تمام اعضای داخلی بدن و بیماری‌های آن را به صورت دقیق مشاهده کرد و تشخیص داد و در نهایت بهترین روش درمان را اعمال کرد.

بررسی وضعیت اعضای بدن و بیماری‌های آن توسط آندوسکوپی به صورت کاملا گویا انجام می‌شود و پزشک می‌تواند در حین انجام آندوسکوپی در صورت مشاهده هر گونه بیماری آن را تشخیص و در همان لحظه درمان کند اما با عکس تنها می‌توان به یک تصویر ظاهری دست یافت که بسیار از مسائل را نمی‌توان به وسیله آن مشاهده کرد و تشخیص داد.

برای مثال اگر پزشک در حین آندوسکوپی متوجه خونریزی شود می‌تواند در همان لحظه آن را درمان کند، همچنین به کمک این روش می‌توان بسیاری از سرطان‌ها را در همان مراحل اولیه تشخیص داد و درمان را آغاز کرد بدین گونه که اگر پزشک در حین آندوسکوپی متوجه توده و یا بافت غیرمعمول شود می‌تواند در همان لحظه نمونه‌برداری را انجام دهد و به سرطانی بودن توده پی ببرد.

 انجام آندوسکوپی 2 تا 3 دقیقه بیشتر به طول نمی‌انجامد و در طول همین مدت اندک نیز افراد به وسیله‌های داروهای بی‌حس کننده موضعی هیچ گونه احساس دردی نخواهند داشت. اگر بیماری به هیچ عنوان طاقت درد نداشته باشد و یا از انجام آندوسکوپی استرس و ترس داشته باشد ما این کار را به صورت بیهوشی برایش انجام می‌دهیم.

پس از معاینه هر فرد پزشک لوله‌های ضخیم دستگاه آندوسکوپ را ابتدا به خوبی شست‌و‌شو می‌دهد و سپس آن را به مدت 10 دقیقه در محلول ضدعفونی کننده که از بین برنده انواع میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌هاست قرار می‌دهد بنابراین هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
 
انجام هرگونه اقدام درمانی می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد اما بروز این عوارض بعد از آندوسکوپی بسیار نادر است.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:تشخیص و درمان سرطان با یک آندوسکوپی ساده, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خارج کردن دود قلیان از بینی احتمال بروز سرطان‌ها را تا 100 برابر افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: یک متخصص گوش، حلق و بینی استفاده نادرست از مواد دخانی را یکی از علت‌های بروز سرطان‌های حنجره، بینی و سر و گردن دانست و گفت: خارج کردن دود قلیان از بینی احتمال بروز این سرطان‌ها را تا 100 برابر افزایش می‌دهد.

دکتر بابک ساعدی در گفت‌و‌گو با آنا درباره تاثیر استفاده از مواد دخانی در بروز سرطان‌های حنجره، بینی و سر و گردن گفت: دود سیگار و تمامی مواد دخانی حاوی مقدار زیادی مواد سمی است به گونه‌ای که این سموم می‌تواند اعتیاد به نیکوتین را در افراد ایجاد کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد مضرات استفاده از قلیان بسیار بیشتر از سیگار است و استفاده از این دسته از مواد دخانی می‌تواند میزان آسیب‌پذیری بدن را تا چندین برابر افزایش دهد.

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: بدن به طور طبیعی در برابر مواد دخانی مقاومت از خود نشان می‌دهد اما اگر میزان مصرف و قرار گرفتن در معرض آن افزایش پیدا کند، میزان مقاومت بدن کاسته می‌شود بدین صورت که عنوان می‌شود محافظت بدن افرادی که به صورت حرفه‌ای از انواع مواد دخانی از قبیل سیگار، قلیان و ... استفاده می‌کنند بسیار کم‌تر از افرادی است که به صورت عادی مواد دخانی را استفاده می‌کنند. بنابراین احتمال بروز سرطان‌های حنجره، بینی و سر و گردن در افراد حرفه‌ای بسیار بیشتر از افراد مصرف کننده عادی است.

وی درباره روش استفاده از مواد دخانی و تاثیر آن در بروز سرطان‌ها گفت: متاسفانه امروز شاهد روش‌های بسیار نادرست استفاده از مواد دخانی هستیم بدین صورت که جوانان و نوجوانان دود مواد دخانی از جمله قلیان را به درون حلق و ریه خود فرو می‌برند و مجدد آن را از طریق بینی خارج می‌کنند که این مساله منجر به بروز انواع سرطان‌ها و سکته‌ها می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: به کارگیری اینگونه روش‌ها موجب افزایش مضرات دود مواد دخانی و سموم آن می‌شود به گونه‌ای که علاوه بر سرطان ریه که شایع‌ترین سرطان در بین استفاده کننده از مواد دخانی است ما شاهد افزایش بروز سرطان حنجره، بینی و سر و گردن در بین این افراد هستیم.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:خارج کردن دود قلیان از بینی احتمال بروز سرطان‌ها را تا 100 برابر افزایش می‌دهد , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اسامی محصولات غیر مجاز اعلام شد

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی تعدادی از محصولات غیر مجاز به دلیل جعل اسناد بهداشتی را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: واحدهای تولیدی مواد غذایی که نام‌شان در ذیل می‌آید به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: آب زرشک با نام تجاری ترش ایچ ارومیه، انواع ادویه با نام تجاری سعید تولیدی در نیاسر کاشان، زیتون پرورده با نام آرتام بسته بندی شده در شرکت سبز رنگ منجیل سفارش شرکت پدیده نوین طارم، آب آلبالو با نام تجاری crush شهرک صنعتی گرمسار غیر مجاز و تقلبی هستند.

هاشمی گفت: همچنین آب انار و آب آلبالو شرکت سرخ نارگل نوشان با نام تجاری کارون، گلاب با نام تجاری شاپرک، گلاب و عرقیات گیاهی تک ستاره قمصر با نام تجاری ستاره سبز، گلاب و انواع عرقیات گیاهی آقا سید مجید مسعودی با نام تجاری محشر کاشان تقلبی و غیر مجاز هستند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با نام بردن از آلوچه‌های سن سون شهرک صنعتی وایقان شبستر، سارینای شرکت تام تام شهرک صنعتی علی آباد و جهان ترش گفت: این محصولات پس از پایش سطح عرضه توسط کارشناسان اداره کل فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غیر مجاز شناخته شدند.

وی در پایان با بیان اینکه بنا به دستور ریاست سازمان غذا و دارو در سال 94 نظارت‌ها با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت از کسانی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند درخواست کرد روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:اسامی محصولات غیر مجاز اعلام شد , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرطان پروستات در مردان احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان خانواده را افزایش می دهد

تهران - ایرنا - مطالعات محققان دانشگاه پزشکی وِین در دیترویت میشیگان نشان می دهد که سابقه سرطان پروستات در مردان خانواده، احتمال ابتلای زنان درجه یک خانواده به سرطان سینه را افزایش می دهد.

 

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، ارتباط سابقه خانوادگی سرطان سینه با افزایش احتمال ابتلا به این سرطان برای بقیه اعضای خانواده، سالها پیش اثبات شده است؛ ولی این اولین باری است که تحقیقات نشان می دهد سابقه خانوادگی سرطان پروستات، با سرطان سینه در ارتباط است.

احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که بستگان درجه اولشان به این بیماری مبتلا بوده اند، بسیار بیشتر است. جهش در ژن های BRCA1 یا BRCA2شایعترین علت سرطان سینه ارثی است که از والدین منتقل می شود.

مطالعه بر روی 79 هزار زن بین سال های 1993 تا 1998 نشان می دهد که سابقه خانوادگی سرطان پروستات، با سرطان سینه در ارتباط است؛ ولی هنوز چگونگی این ارتباط مشخص نیست.

از هر هفت مرد، یک نفر به سرطان پروستات مبتلا می شود و داشتن برادر یا پدری که به این بیماری مبتلا بوده است، شانس ابتلا را دوبرابر می کند.

از هر هشت زن آمریکایی، یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود. بر اساس پیش بینی انجمن سرطان آمریکا، در سال جاری حدود 232 هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می شوند و بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست می دهند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:سرطان پروستات در مردان احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان خانواده را افزایش می دهد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» این خوراکی کوچک دشمن سرطان است
نخود (chickpeas) در مناطق مدیترانه شرقی و آسیای شرقی کشت شده و اسامی دیگری هم دارد و در حال حاضر استفاده از آن در نقاط مختلف دنیا گسترش پیدا کرده است.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از دکتر سلام، امروزه نخود به طور برجسته ای در غذاهای کشورهای ایتالیا، یونان، هند، خاورمیانه، اسپانیا و پرتقال استفاده می شود. متداول ترین نوع نخود ظاهری گرد و کرم رنگ دارد، در حالی که انواع دیگر آن سیاه، سبز و قرمز هستند. نخود به دلیل پروتئین و فیبر بالایی که دارد برای سلامتی بسیار خوب بوده و همچنین چند نوع ویتامین مهم و مواد معدنی هم دارد که برای ما مفید است.

پیشگیری از سرطان

نخود حاوی فیتوکمیکال هایی به نام ساپونین (saponins) است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. این ماده از تکثیر و گسترش سلول های سرطانی در سراسر بدن جلوگیری می کند. فولات موجود در نخود نقش مهمی در پیوند و ترمیم DNA داشته و از تشکیل سلول های سرطانی ناشی از تغییر DNA جلوگیری میکند.

نخود همچنین حاوی سلنیوم، ماده معدنی است که معمولا در میوه ها و سبزیجات پیدا نمی شود. سلنیوم عملکرد آنزیم های کبد را بهبود داده و به از بین بردن ترکیبات سرطان زا در بدن کمک می کند. سلنیوم همچنین از التهاب جلوگیری کرده و میزان رشد تومور را کاهش میدهد. محتوی بالای فیبر در نخود با کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ ارتباط مستقیم دارد.

سلامت قلب

فیبر بالا و پتاسیم و ویتامین های C و B6موجود در نخود، همگی به سلامت قلب کمک می کنند. نخود سرشار از فیبر غذایی است. وقتی با حبوبات دیگه استفاده شود، یه منبع عالی از پروتئین می سازد. مقدار بالای فیبر به کاهش مقدار کلی کلسترول در خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را پایین می آورد. مصرف منظم نخود می تواند سطح کلسترول بد در خون را پایین بیاورد.

هضم

مقدار فیبر بالا در نخود به جلوگیری از یبوست و حرکات منظم روده کمک کرده و در نتیجه عملکرد دستگاه گوارش رو بهبود میدهد.

سلامت استخوان

نخود حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ساخت و حفظ ساختار استخوان و قدرت دادن به آن کمک می کند.

التهاب را کاهش می دهد

نخود حاوی یک ماده مغذی مهم به نام کولین (choline) است، که به خواب بهتر، حرکات ماهیچه ها و عملکرد شناختی کمک می کند. همچنین به حفظ ساختار غشای سلولی کمک کرده و در انتقال تکانه های عصبی نقش مهمی را بازی می کند. در آخر جذب چربی را بهبود داده و التهاب مزمن را کاهش می دهد.

کنترل وزن

فیبر بالا و شاخص گلوگز پایین در نخود، آن را یک ماده غذایی عالی برای کاهش وزن میکند. فیبر غذایی به کنترل و کاهش وزن به عنوان یه عامل حجیم سازی در دستگاه گوارش کمک می کند. این ماده اشتها را کم کرده و باعث میشود احساس سیری بیشتری کنید و در نتیجه مصرف کالری کم شود. مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر به کاهش خطر شرایط بد سلامتی مثل چاقی مرتبط است.

چگونه نخود را به رژیم غذاییتان اضافه کنید؟

-نخود پخته میتواند در کنار غذای اصلی یا به عنوان یه میان وعده مصرف شود. می توانید روی نخود از انواع ادویه های دلخواه استفاده کنید.

-نخود را پوره کنید تا به یک حموص خوشمزه تبدیل شود.

-آن را به سالادهایی مختلف اضافه کنید.

-از آرد نخود برای پخت و پز استفاده کنید.

-نخود را به سوپ سبزیجات اضافه کنید تا محتوای مغذی آن را بالا ببرد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:این خوراکی کوچک دشمن سرطان است, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نسخه بوعلی‌سینا برای روزهای اسفند

مجله زندگی ایده آل - : اين روزها آنقدر از عوارض رنگارنگ داروهاي شيميايي مي‌شنويم كه ديگر رغبتي براي مصرف‌شان نمانده و افراد سعي مي‌كنند از جايگزين‌هاي گياهي استفاده كنند. تب مصرف دمنوش‌هاي گياهي هم ديگر حسابي گل كرده و بازار هم كه پر شده از دمنوش‌هاي حاضر و آماده كه هر روز يك مدل با يك عطر و طعم جديد جوابگوي هر طبع و ذائقه‌اي است. به همين خاطر در ادامه دكتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي چند دمنوش ساده و تركيبي به شما معرفي خواهد كرد كه به سادگي مي‌توانيد در خانه تهيه كنيد و از خواص بي‌شمارشان لذت ببريد. 

چند نوشيدني زنانه

خانم‌هايي كه كيست‌هاي تخمدان دارند مي‌توانند از خواص دمنوش زيرفون بهره بگيرند؛ روزي يك ليوان دمنوش زيرفون مي‌تواند به از بين رفتن كيست‌هاي تخمدان و نيز اختلالات زنانگي كمك كند و به همين جهت مصرف مداوم اين دمنوش به آقايان توصيه نمي‌شود. دمنوش ديگري كه باعث ترشح بهتر هورمون‌هاي زنانگي مي‌شود، دمنوش رازيانه است كه البته تاثير بسيار خوبي بر رفع نفخ‌ها و مشكلات گوارشي دارد. 


ضمنا اين دمنوش عطر خوبي دارد. انيسون نيز يكي ديگر از گياهان هم‌خانواده رازيانه است كه تاثيرات مشابهي دارد. براي استفاده از دمنوش رازيانه و دمنوش انيسون مي‌توانید يك تا دو قاشق مرباخوري بذر رازيانه يا انيسون را در يك ليوان آب‌جوش براي يك ساعت دم كنيد. 

ديگر فكر و خيال نكنيد 

دمنوش اسطوخودوس تنش‌هاي فكري افراد را از مغز پاك مي‌كند و در اصطلاح طب سنتي به اسطوخودوس جاروي دِماغ گفته مي‌شود؛...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:نسخه بوعلی‌سینا برای روزهای اسفند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» این آجیل کبد را تقویت می کند
متخصص طب سنتی گفت: آجیل‌ها و مغزها منبع پروتئین، ویتامین و املاح معدنی هستند. این مغزها انرژی زیادی تولید می‌کنند و به افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، توصیه نمی‌شود.
 
 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از سلامت نیوز، علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: از دیدگاه طب سنتی آجیل‌هایی مناسب هستند که با پوست سختشان نگهداری شوند تا خواصشان حفظ شود.وی ادامه داد: برخی از خانواده‌ها این مغزها را از پوست خود جدا کرده و در فریزر نگهداری می کنند درحالی که در این صورت علاوه بر اینکه خواص آنها از بین می رود باعث تولید قارچ آفلاتوکسین می‌شود که بسیار خطرناک است.

 

این متخصص طب سنتی گفت: با وجود خواص مفید این مغزها باید مردم توجه کنند که در ایام نوروز و دید و بازدید از مصرف بالای آن خودداری کنند چون علاوه بر افزایش وزن باعث اختلال در سیستم گوارشی و درد معده می‌شود. بنابراین سقف مجاز خوردن آجیل و مغزها 10 عدد در روز است.

 

وی با اشاره به اینکه آجیل نباید بوی کهنگی بدهد، تصریح کرد: از طرفی مصرف آجیل خام بهتر از بوداده یا نمکی بودن آن است چون در آجیل خام ویتامین‌هایی مثل A و E از بین نمی‌رود.حسینی در مورد خواص برخی از مغزها گفت: بادام تقویت کننده مغز، قلب، کبد و چشم است، چاق کننده و در عین حال ملین است. پسته نیز تقویت کننده مغز، قلب و معده و لثه است، خوشبو کننده دهان و بر طرف کننده سرفه و تهوع است.

 

وی افزود: گردو نیز برای رفع ورم مفید است و مقوی قلب و کبد است و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:این آجیل کبد را تقویت می کند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پیشگیری از آلزایمر با این میوه خوشمزه
از آنجایی که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد کم نیست، پیشگیری از ابتلا باید در پس زمینه فکر و ذهن ما باشد.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، طبق مطالعه جدید «موسسه مطالعات بیولوژیکی سالک»، پیشگیری از ابتلا به این بیماری می تواند در حد رعایت رژیم های غذایی غنی از میوه و سبزیجات حاوی ماده ایی موسوم به «فیستین» ساده باشد.

 

«فیستین»، فلاونول یافت شده در توت فرنگی، انبه، خیار و سایر سبزیجات و میوه ها است. محققان موسسه سالک مشاهده کردند که این ترکیب ساده توانست ریسک ابتلا به آلزایمر را در موش ها کاهش دهد، و می تواند در مورد انسان ها هم موثر باشد.

 

«پاملا ماهر» عضو ارشد این تیم مطالعه، می گوید: ما تاکنون نشان داده ایم که ماده «فیستین» می تواند در حیوانات عادی موجب بهبود حافظه شود. آنچه که ما در اینجا نشان دادیم این است که این ماده می تواند در حیوانات مستعد به ابتلا به آلزایمر هم تاثیر داشته باشد.

 

«ماهر» و تیمش با سند و مدرک نشان داده اند که ماده «فیستین» دارای ویژگی های ضدالتهابی و ضداکسایشی در مغز است. همچنین این ماده قادر به تشخیص مسیر سلولی مرتبط به عملکرد حافظه است.

 

این تیم تحقیق به بررسی موش های با ژن های جهش یافته که مستعد ابتلا به آلزایمر بودند، پرداختند. در سن سه ماهگی، محققان موش ها را با رژیم غذایی غنی از «فیستین» تغذیه کردند. از طریق تست ماز و حافظه، آنها گروه تغذیه شده با فیستسن را در مقابل گروه کنترل مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

 

موش هایی که ماده فیستین را دریافت نکرده بودند، در سن ۹ ماهگی برای انجام تست ماز تقلای زیادی می کردند، اما موش های تغذیه شده با فیستین، همانند موش های عادی و غیرمستعد به ابتلا به آلزایمر، در هر دو سن ۹ ماهگی و ۱۲ ماهگی، این تست را انجام دادند.

 

به گفته «ماهر»، «حتی اگر بیماری در حال پیشروی باشد، ماده فیستین قادر به ادامه پیشگیری از علائم بیماری است.»

 

آنچه که در مورد این آزمایش جالب است، مزایای یافت شده در افزایش پلاک های نشاسته ای در مغز است. پلاک های نشاسته ایی، پروتئین های مرتبط با تغییرات مغز در بیماری آلزایمر می باشند. بسیاری از داروها و مطالعات مرتبط با آلزایمر صرفاً متمرکز بر این پلاک ها هستند. ارتباط بین روغن نارگیل و آلزایمر هم به شکل غیرقابل انکاری قوی است، به طوریکه نشان داده شده که روغن نارگیل، «داروی معجزه آسای» زوال عقل است.

 

در حالیکه به گفته «ماهر»، مرحله بعدی تحقیق، بکارگیری یافته هایشان در درمان آلزایمر است، اما همین یافته ها می تواند بیانگر نقطه شروع خوبی برای افرادی باشد که در تلاش برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:پیشگیری از آلزایمر با این میوه خوشمزه, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بهترین جایگزبن ایبوپروفن
ایبوپروفن نوعی داروی پر مصرف بوده که عوارض زیادی به همراه دارد که برای پیشگیری از این عوارض بهتر است از جایگزین‌های غذایی آن استفاده کرد.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از تابناک، ایبوپروفن نوعی داروی پر مصرف بوده که عوارض زیادی به همراه دارد که برای پیشگیری از این عوارض بهتر است از جایگزین‌های غذایی آن استفاده کرد. عماد معصومی متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مسکن‌ها داروهایی پر مصرف هستند که اگر چه موجب تسکین درد می‌شوند اما عوارض بسیار زیادی را از جمله بر روی کلیه‌ها دارند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مواد غذایی می‌توانند تا حدودی موجب کاهش شدت درد شوند، تأکید کرد: ایبوپروفن‌ نوعی داروی پر مصرف بوده که  وارض زیادی به همراه دارد که برای پیشگیری از این عوارض بهتر است از جایگزین‌های غذایی آن استفاده کرد.

 

معصومی گفت: روغن زیتون یکی از بهترین جایگزین‌های ایبوپروفن است. وی با اشاره به اینکه روغن زیتون ضد درد و ضد التهاب است، یادآور شد: روغن زیتون همچنین سوزش و درد ناشی از سوختگی را کاهش داده و نیز از بروز تاول تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

 

معصومی خاطر نشان کرد: روغن زیتون در بین انواع  روغن‌، خواص و فواید بیشتری دارد و بهتر است به جای مصرف روغن‌های جانوری که خطرات زیادی به همراه دارند، از این روغن استفاده کرد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:بهترین جایگزبن ایبوپروفن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» توصیه به مصرف ویتامین دی برای کاهش ریسک ابتلا به ام. اس

سلامت نیوز:دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغرواعصاب ایران به تاثیر ویتامین دی در کاهش ریسک ابتلا به بیماری ام. اس بر اساس تحقیقات انجام شده اشاره کرد و گفت: سطح ویتامین دی در همه افراد پایین است.


به گزارش روابط عمومی انجمن متخصصین مغزو اعصاب ایران ،دکتر مسعود نبوی با بیان اینکه این روزها بحث تاثیر ویتامین دی در بیماری های مغز و اعصاب بسیار داغ است اظهار کرد:ویتامین دی دو نقش اساسی در بدن دارد که تنظیم کلسیم بدن و استخوان سازی و همچنین تعدیل و ایمن سازی بدن از این جمله است.
وی افزود: بدن ویتامین دی را به انواع مختلف جذب میکند و علاوه بر نورآفتاب، در برخی مواد غذایی چون ماهی و همچنین مکمل ها یافت می شود.


دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغزواعصاب ایران با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در دنیا، سطح خونی ویتامین دی در همه افراد پایین است گفت:البته نتایج نهایی تحقیقات انجام شده متفاوت و متناقض بود اما با توجه به نقش و تاثیر مثبت ویتامین دی در بدن پیشنهاد شده است در برخی بیماری ها مورد توجه قرار بگیرد.


نبوی ادامه داد : به عنوان مثال در تحقیقات ارتباط کاهش ویتامین دی با ریسک ابتلا به ام. اس اثبات شده و دانشمندان پیشنهاد کرده اند که به منظور کاهش التهاب مغز برای مبتلایان به بیماری های نقص ایمنی چون ام. اس ویتامین دی تجویز شود.


عضو هیئت مدیره انجمن مغزواعصاب ضمن تصریح این مطلب که البته افراط در مصرف ویتامین دی نیز مضر است عنوان کرد: از آنجا که ریسک ابتلا به ام. اس در فرزندان مبتلایان نیز بالاست، توصیه پزشکان به استفاده از این ویتامین برای کاهش این ریسک است.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:توصیه به مصرف ویتامین دی برای کاهش ریسک ابتلا به ام, اس, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» فواید شگفت انگیز سماق را می دانید؟!

فواید درمانی سماق

 نتایج بررسی ها نشان می دهد که سماق تاثیر ضدمیکروبی دارد و مانع از بروز بیماری دیابت می شود.ودر رفع غلظت

خون نیز بسیار مفید است.همچنین موجب مهارویروس هپاتیتB  در بدن  نیز می شود

نتایج پژوهش محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس در شرایط آزمایشگاه نشان داد عصاره آبی سماق

موجب مهار تکثیر ویروس هپاتیت B می شود. دانشگاه تربیت مدرس، عفونت ویروسی هپاتیت B می تواند باعث هپاتیت

حاد و مزمن، سیروز کبدی و کارسینوما کبدی HCC در انسان شود.

بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن بوسیله IFN-α و آنالوگ های نوکلئوزیدی مانند لامیوودین تحت درمان قرار می گیرند اما

این داروها دارای عوارض جانبی می باشند و همچنین جهش های ایجاد شده در ژنوم ویروس باعث ایجاد سوش های

مقاوم به دارو می شود.

امین فرزانگان کارشناس ارشد ویروس شناسی ضمن بیان این مطلب به استفاده از برخی گیاهان دارویی به عنوان

راههای جدید درمان اشاره کرد و گفت: گزارش های زیادی از ترکیبات گیاهی دارای اثرات بالقوه در پیشرفت روش های

جدید برای مقابله با بیماریهای غیر قابل درمان بدست آمده از سویی درخواست برای درمان بهتر و جدید نیز وجود دارد.

سماق از جمله گیاهانی است که تحقیقات بر روی آن اخیرا در حال اجرا است.

وی در خصوص اهداف طرح تحقیقاتی خود اضهار داشت: هدف از این مطالعه بررسی اثر مهاری عصاره آبی سماق روی

تکثیر ویروس هپاتیت B در محیط آزمایشگاه است. برای بررسی میزان اثر درمانی عصاره آبی سماق از اندازه گیری

پروتئین HBSAg (که به طور مستقیم نشان دهنده میزان تکثیر ویروس می باشد) از روش الایزا در زمانهای مختلف با

غلظت های مختلف عصاره استفاده شد.

فرزانگان در تشریح یافته های این پژوهش گفت: نتایج نشان میدهد که مقدار HBSAg در گروه تیمار شده با غلظت های

عصاره آبی سماق در مقایسه با گروه کنترل تیمار نشده با عصاره آبی سماق، کاهش قابل توجهی را نشان داد.

همچنین میزان کاهش قابل توجه در HBSAg در سلولهای تیمار شده با غلظت های مختلف عصاره با گروه کنترل مثبت که

سلولهای تیمار شده با لامیوودین است، مشاهده شد.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع مطالعه ما نشان میدهد که سماق دارای فعالیت ضد HBV در شرایط آزمایشگاه

است .این مطالعه فواید جدیدی از عصاره این گیاه و اثرات آن روی سلولهای Huh-7 ترنسفکت شده با پلاسمید را نشان

می دهد.

گفتنی است این پژوهش با راهنمایی دکتر فرزانه صباحی عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اجرا شد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 15 اسفند 1393برچسب:فواید شگفت انگیز سماق را می دانید؟!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 6 غذاي قلب
سلامت نیوز: بيماري‌هاي قلبي، عامل يک‌سوم مرگ و ميرهاي جهان است؛ اين در حالي است که يکي از ساده‌ترين راه‌هاي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها و سکته‌هاي قلبي، رعايت الگوي غذايي سالم و درست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت،در ادامه، با 6 ماده غذايي مناسب براي پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي آشنا خواهيد شد.


1. ماهي

گوشت ماهي، مخصوصا ماهي‌هاي چربي مانند سالمون، قزل‌آلا، ساردين و کيلکا، سرشار از امگا3 است. ميزان کلسترول موجود در ماهي بسيار کمتر از گوشت قرمز يا حتي مرغ است. از اين‌رو، گنجاندن حداقل 800-600 گرم گوشت ماهي در برنامه غذايي هفتگي مي‌تواند باعث پيشگيري از افزايش کلسترول و چربي بد خون شود و با بالا بردن چربي خوب خون و انعطاف‌پذيري عروق، خطر ابتلا به سکته‌ها و بيماري‌هاي قلبي را کاهش دهد.


2. لوبيا

لوبياسياه و قرمز حاوي مقادير بالايي از ويتامين‌هاي گروه B، نياسين، فولات، منيزيم، اسيدهاي چرب امگا3، کلسيم و فيبرهاي محلول هستند و مي‌توانند با حفظ تعادل چربي‌خون در بدن، از قلب ما در برابر عوامل بيماري‌زا محافظت کنند. به‌همين دليل به‌تمام افراد و آنهايي که سابقه بيماري‌ قلبي دارند، توصيه مي‌شود که لوبياقرمز و سياه را حداقل هفته‌اي 2 بار در رژيم غذايي‌شان بگنجانند.


3. بادام

بين مغزهاي مختلف، مغز بادام خام داراي بيشترين خاصيت براي حفظ سلامت قلب است. بيماران قلبي و افراد سالمي که مي‌خواهند قلب سالمي داشته باشند مي‌توانند روزي 8-5 عدد مغز بادام خام مصرف کنند. اين مغز حاوي اسيدهاي چرب امگا3، ويتامين E، منيزيم، فيبر و چربي‌هاي غيراشباع تک‌زنجيره‌اي‌ و چندزنجيره‌اي است و به‌همين دليل هم مي‌تواند با کنترل فشار و چربي‌خون، در بهبود عملکرد قلب تاثيرگذار باشد. يادتان باشد که گردو هم تمام خواص بادام را دارد و افزون بر آن، حاوي فولات نيز است.


4. برنج قهوه‌اي

محققان آمريکايي بر اين باورند که افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، آنهايي که عمل باز قلب انجام داده‌اند، کساني که سابقه خانوادگي ابتلا به بيماري‌هاي قلبي دارند و بيماراني که تجربه سکته قلبي را داشته‌اند، بايد برنج قهوه‌اي و نان‌هاي سبوس‌دار را جايگزين برنج و نان سفيد در رژيم غذايي‌ روزانه خود کنند. اين غلات سبوس‌دار حاوي ويتامين‌هاي گروه B، فيبر، نياسين و منيزيم هستند و مي‌توانند باعث حفظ سلامت و بهبود عملکرد قلب شوند.


5. اسفناج

هرچند مصرف انواع ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه به افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي توصيه مي‌شود اما محققان آمريکايي، تاکيد بيشتري بر مصرف حداقل 3 بار در هفته اسفناج براي افراد مبتلا به ناراحتي‌هاي قلبي دارند. اسفناج، جزو سبزي‌هاي برگ سبز تيره و حاوي مقادير بالايي از لوتئين، ويتامين‌هاي گروه B، فولات، منيزيم، پتاسيم، کلسيم و فيبر است که همگي اين ريزمغذي‌ها و آنتي‌اکسيدان‌ها، نقشي اساسي در حفظ سلامت قلب و عروق بازي مي‌کنند. البته کلم بروکلي هم جزو سبزي‌هاي برگ سبز تيره و حاوي ويتامين‌هاي E و C، فولات، کلسيم، پتاسيم و فيبر است و مصرف حداقل هفته‌اي يک تا دو وعده از آن هم به تمام افراد، ازجمله بيماران قلبي توصيه مي‌شود.

6. پرتقال

مرکبات نارنجي و مخصوصا پرتقال، حاوي بتا و آلفا کاروتن، لوتئين، ويتامين C، فلاونوئيد، پتاسيم، فولات و فيبر فراواني هستند. از اين‌رو، محققان آمريکايي مصرف‌ روزانه حداقل يک پرتقال يا نارنگي را در فصل خودشان به بيماران قلبي يا آنهايي که مي‌خواهند قلب سالم‌تري داشته باشند، توصيه مي‌کنند.

6 توصيه به بيماران قلبي

1. مصرف نمک را در رژيم غذايي‌تان، به 1500 ميلي‌گرم (5/1 گرم) در طول‌ روز محدود کنيد تا از خطر فشارخون و سکته دور بمانيد.

2. برچسب‌هاي غذايي را بخوانيد و محصولاتي را که داراي کمترين ميزان سديم هستند، انتخاب کنيد.

3. خوراکي‌ها، ميوه‌ها و سبزي‌هايي با رنگ‌هاي مختلف مصرف کنيد تا انواع آنتي‌اکسيدان‌ها به بدنتان برسند.

4. فيبر دريافتي‌تان را بالا ببريد و به حدود 35-25 گرم برسانيد. انواع ميوه‌ها، سبزي‌ها، صيفي‌ها و غلات سبوس‌دار، حاوي حجم بالايي از فيبر خوراکي‌ هستند.

5. اگر به بيماري قلبي و دچار تنگي‌نفس و سختي بلع مبتلا هستيد، در مصرف مايعات احتياط کنيد و آنها را کم کم بنوشيد.

6. اگر چاق هستيد، وزنتان را زير نظر متخصص تغذيه پايين بياوريد و سعي کنيد نمايه توده بدني‌تان بالاي 22 نرود.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 15 اسفند 1393برچسب:6 غذاي قلب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پسته‌ خندان نخرید

سلامت نیوز: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در خصوص خرید پسته‌خندان هشدار داد و از مردم خواست تا از خرید این نوع پسته خودداری کنند.

سید‌محمود میرمعینی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: به جهت اینکه پوسته خارجی این پسته‌ها از هم فاصله دارد انواع میکروب و گرد و غبار به راحتی درون آنها نفوذ کند. به همین علت بارمیکروبی این نوع پسته‌ها بالاست و بهتر است افراد پسته‌هایی که پوسته خارجی آنها اندکی از هم فاصله دارد را خریداری کنند.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: مشکل دیگر در زمینه پسته‌های خندان نوع فرآوری این پسته‌هاست که آنها را غیرقابل مصرف می‌کند. بیشتر این پسته‌ها اینگونه تهیه می‌شوند که پسته‌های دربسته را داخل آب‌گرم قرار داده و پس از انبساط و گرم‌شدن آنها را داخل آب سرد قرار می‌دهند و بدین ترتیب پوسته خارجی پسته‌ها از هم باز می‌شوند. این فرآیند موجب می‌شود تا عمده ویتامین‌های پسته از بین‌رفته و کم شود و پسته کیفیت خود را از دست دهد و ویتامین‌هایی که با مصرف پسته مورد نیاز است به بدن نرسد.

وی همچنین با بیان اینکه مغزپسته قرمزرنگ وجود ندارد، اظهار کرد: اصل مغز پسته، سبزرنگ است و مغز پسته قرمز وجود نداشته و این مغزها رنگ شده و غیربهداشتی هستند.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393برچسب:پسته‌ خندان نخرید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» رب گوجه را در فریزر نگه ندارید

سلامت نیوز:مصرف موادغذایی تازه یا نگهداری آنها در یخچال، از نگهداری در فریزر بهتر است بنابراین سعی کنید مواد غذایی را تازه مصرف کنید .

به گزارش سلامت نیوز، دکتر آراسب دباغ‏ مقدم، متخصص بهداشت مواد غذایی در روزنامه ایران به چند سئوال رایج پاسخ داد.

لطفاً در مورد آبلیموهای خانگی که برای مدت زیادی در بطری‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند توضیح دهید. آیا استفاده از آنها اشکالی ندارد؟
بهتر است آبلیموی تازه مصرف کنید زیرا ویتامین C در شرایط محیطی به سرعت از بین می‏رود. اگر آبلیموی خانگی برای طولانی مدت نگهداری شود، میزان ویتامین C آن هم کاهش می‏یابد ضمن اینکه در شرایط خانگی نمی‏توان برای پیشگیری از کپک زدن آبلیمو کار خاصی انجام داد. در سیستم صنعتی در روند تولید آبلیمو، آن را پاستوریزه می‏کنند تا علاوه بر اینکه عواملی که باعث ایجاد کپک می‏شود، از بین برود، بتوان از آن برای مدت طولانی نگهداری کرد. البته موضوع افت مقدار ویتامین C در آبلیموهای صنعتی نیز وجود دارد و بهتر است فقط از آنها به عنوان چاشنی استفاده شود نه یک منبع مناسب این ویتامین.


آیا رب گوجه فرنگی در فریزر قابل نگهداری است؟
مصرف موادغذایی تازه یا نگهداری آنها در یخچال، از نگهداری در فریزر بهتر است بنابراین سعی کنید مواد غذایی را تازه مصرف کنید و از گذاشتن رب در فریزر بپرهیزید.

آیا بلافاصله بعد از خرید گوشت چرخ کرده آن را باید در فریزر نگهداری کنیم؟
گوشت قرمز، یکی از مواد غذایی مغذی و مفید و جزو بهترین منابع دریافت پروتئین است. بد نیست بدانید که بهترین محل برای نگهداری گوشت قرمز تازه و گرم تا 72 ساعت درون یخچال با دمایی حدود 4 درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان می‌شود. اما اگر بخواهید آن را بیشتر از 72 ساعت نگهداری کنید، باید درون فریزری با برودتی نزدیک به18- درجه سانتیگراد قرار دهید. گوشت قرمز بدون چربی، اگر در شرایط و دمای مناسب نگهداری شود، تا یک سال قابل مصرف است.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393برچسب:رب گوجه را در فریزر نگه ندارید , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۹ اصل برای کنترل کلسترول

کلسترول ماده‌ای چرب و طبیعی است که برای بدن بسیار لازم است و در تولید ماده صفرا در کبد، ویتامین «د» و هورمون‌ها (به ویژه هورمون جنسی) نقش مهمی دارد و بخش مهم ترکیب دیواره سلول‌ها را تشکیل می‌دهد.

حدود ۳۰% کلسترول بدن از راه غذا و بقیه در کبد ساخته می‌شود. اگر کلسترول از حد طبیعی بیشتر باشد برای بدن زیان آور است و با رسوب در رگ‌ها (به ویژه رگ‌های قلب) سبب تنگ وبسته شدن رگ‌ها می‌شود و به مشکلات قلبی و سکته می‌انجامد.

افزایش کلسترول خون یک بیماری به شمار نمی‌رود، بلکه عامل خطرناکی است که فرد را پس از گذشت زمان به سکته قلبی دچار می‌کند. با مواد غذایی می‌توان به جنگ کلسترول بالا رفت البته با تکیه بر این قواعد:

اصل اول:

در وعده‌های غذایی نباید زیاد از گوشت استفاده کرد. حبوبات و سبزیجات جایگزین خوبی برای گوشتند.
از گوشت‌های کم چربی استفاده کنید.
حداقل هفته‌ای دوبار ماهی بخورید.

اصل دوم:

در هفته فقط یک یا دو تخم مرغ بخورید.
سفیده تخم مرغ، چربی و کلسترول ندارد، بنابراین می‌توانید آن را مصرف کنید.
در غذا‌ها وشیرینی‌ها، زیاد از تخم مرغ استفاده نکنید.

اصل سوم:

شیر، پنیر و ماست کم چرب مصرف کنید.

اصل چهارم:

روغن‌های گیاهی کاهش دهندهٔ کلسترول مصرف کنید، زیرا یک یا چند اسید چرب اشباع نشده دارند، مانند: روغن زیتون، روغن دانه انگور، روغن کنجد، روغن آفتابگردان و روغن ذرت.
زیاد شیرینی نخورید.
زیاد روغن مصرف نکنید، زیرا سرشار از کالری است.

اصل پنجم:

تا جایی که می‌توانید غذای سرخ کرده نخورید.
سعی کنید غذا‌ها را بخارپز کنید تا نیازی به استفاده از روغن نداشته باشید.

اصل ششم:

در رستوران غذاهای کم چرب سفارش دهید.
غذاهایی را امتحان کنید که در فر یا با بخار درست شده باشد.
سالادی بخورید که با سرکه و لیموترش درست شده باشد، نه با روغن و سس.
هرچقدر می‌خواهید سوپ بخورید.

اصل هفتم:

هموراه وزن متعادل خود را حفظ کنید.
اگر چاق هستید وزن خود را کم کنید.
با چاقی شکم مبارزه کنید.

اصل هشتم:

ورزش کنید زیرا ورزش کلسترول مفید خون را بالا برده کلسترول غیر مفید را پایین می‌آورد.
از فشارهای روانی فاصله بگیرید.
به اندازه کافی آب بنوشید.
سیگار نکشید.
سه وعده غذا بخورید.
نمک را فقط به مقدار نیاز بدنتان مصرف کنید.
وعده‌های غذایی را متنوع کنید.

اصل نهم:

شیر و پنیر پرچرب، چیپس، روغن خرما و نارگیل، گوشت چرب و کنسرو شده، غذاهای آماده نخورید و در خوردن بستنی و شکلات افراط نکنید. 

منبع: جام جم



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393برچسب:۹ اصل برای کنترل کلسترول, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 5 عادت خوبی که کبدتان را پاکسازی می کند
متاسفانه این روزها افراد زیادی دچار مشکلات کبدی می‌شوند و سبک زندگی نادرست در این مسئله دخالت دارد.
 
 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از همشهری، در این مطلب کوتاه چند توصیه برای حفاظت هر چه بیشتر از کبد، این عضو حیاتی داریم. لطفا با ما همراه باشید.

 

- روزتان را با آب و لیموترش آغاز کنید

آب نصف لیموترش را داخل یک لیوان آب ولرم بریزید و به صورت ناشتا میل کنید. اگر لیموترش‌تان کوچک بود از یک فنجان آب استفاده کنید. آب لیموترش تازه ادارآور است و باعث تمیزی کلیه و حفظ pH بدن می‌شود.

 

 

- از مصرف مواد غذایی خام غافل نشوید

برخی سبزی‌جات به صورت خام ویتامین‌های بیشتری دارند؛ البته منظورمان این نیست که به طور کلی خام خوار شوید. سبزیجات خام حاوی فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند و غذاهای خام نیز با کمترین میزان چربی آماده می‌شوند.

بهتر است از انواع سبزیجات، میوه‌های تازه به همراه مغزها و دانه‌ها و جوانه‌ها برای خودتان سالاد و غذا آماده کرده و میل کنید.

 

 

- با غذاهای تخمیر شده آشنا شوید

کیمچی، کامبوجا و تمپه جزو مواد غذایی تخمیر شده است که مردم آشنایی زیادی با آن‌ها ندارند. این خوراک‌های تخمیر شده خواص زیادی دارند و به خصوص برای دستگاه گوارش مفید هستند.

کامبوجا یک نوشیدنی مفید برای افرادی است که به نوشیدنی‌های گازدار علاقه دارند چون طعمی شیرین و مطلوب دارد.

شیرهای تخمیر شده مانند کفیر نیز برای مراقبت بیشتر از بدن و کبد مفید است.

مواد غذایی تخمیر شده حاوی میلیاردها باکتری مفید هستند که سلامت روده‌ها را نیز تضمین می‌کنند. پروبیوتیک‌ها با تولید آنزیم‌های خاصی به هضم غذا کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

 

 

- کلروفیل را دریابید

حتما می‌دانید که کلروفیل را خون گیاهان می‌دانند. در واقع رنگ سبز گیاهان و سبزی‌جات ناشی از همین رنگدانه است.

می‌توانید کلروفیل مایع را به آب یا آب میوه اضافه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. این ماده باعث بهبود هضم غذا شده و منبع فوق‌العاده ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

 

 

- جعفری دوست شماست

تا می‌توانید جعفری میل کنید. حتی می‌توانید از آب جعفری یا اسموتی آن استفاده کنید.

باید بدانید که جعفری برای پاکسازی کبد و همچنین سیستم گوارشی ما مفید است.

به طور کلی سبزی‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی هستند. درست است که نمی‌توان از آن ها انتظار معجزه داشت اما مصرف سبزی کمک می‌کند تا به میزان توصیه شده‌ی میوه و سبزی‌جات روزانه نزدیک‌تر شوید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393برچسب:5 عادت خوبی که کبدتان را پاکسازی می کند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 7 درمان طبیعی برای سرطان سینه

برترین ها: در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای کاهش سرطان سینه در خانم ها انجام شده است. این سرطان بسیار ناراحت‌کننده و برای زندگی خطرناک است. رسانه ها موظف هستند در مورد این بیماری اطلاعات گسترده در اختیار کاربران قرار و راهکارهای لازم برای پیشگیری و درمان آنها را آموزش دهند. 

در کنار همه داروها و تکنیک های پزشکی، درمان های طبیعی همانند تغذیه نیز در این امر بی تاثیر نیستند. برای آشنایی با میوه و گیاهانی که توانایی مبارزه و از بین بردن سلول هایی سرطانی دارند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

بلوبری

بلوبری به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، برای بدن بسیار مفید است و توان مبارزه با سلول های سرطانی را نیز دارد. این میوه خوش‌طعم، رادیکال های آزاد و مضر را از بدن دفع و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این میوه را به خوراک روزانه خود اضافه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. 

گوجه فرنگی
برای تقویت سیستم ایمنی بدن، توصیه می کنیم هر روز گوجه فرنگی میل کنید. گوجه فرنگی در مبارزه با سلول های سرطانی نقش مهمی دارد. گوجه فرنگی به ویژه برای سرطان سینه بسیار مفید و موثر است. دلیل آن نیز وجود ویتامین C بسیار زیادی است که در آن وجود دارد. گوجه فرنگی را به دست‌کم یکی از وعده های غذایی خود اضافه کنید. 


کلم خام

انواع کلم های خام را به برنامه روزانه غذای خود اضافه کنید. با کلم سالاد درست و با طعم دهنده های موردعلاقه تان سرو کنید. این سبزی های خوشمزه علاوه بر اینکه شکل و رنگ زیبایی دارند و به میز غذا تنوع می بخشند، برای از بین بردن سلول های سرطانی نیز بسیار مفید هستند. فلاونوئید موجود در کلم خام خاصیت ضدسرطانی دارد و روزی یک کاسه از آن کمک می کند تا هرگز دچار سرطان سینه نشوید. 

اسفناج و لبو قرمز

این دوسبزی نیز برای از بین بردن سلول های سرطانی بسیار مفید است. پس از خوردن لبو ممکن است ادرار انسان به رنگ قرمز تغییر کند. این در اثر فلاونوئید موجود در آن است. تا جای امکان لبو زیاد مصرف کنید. اسفناج نیز به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن زیاد برای مبارزه با سلول های سرطانی بهترین گزینه است. 

در کنار این خوراکی ها، روش های درمانی و قرص های مکمل را نیز :.7.اید ادامه دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

سیر

سیر را در بیشتر غذاهای خود بگنجانید و علاوه بر لذت بردن از طعم و عطر عالی آن، به سلامت بیشتر بدن خود نیز کمک کنید. سیر از روند رشد تومور در بدن جلوگیری می کند و برای درمان سرطان سینه بسیار موثر و مفید است. 

الاجیک اسید

از میوه و سبزیجاتی استفاده کنید که این اسید را در خود دارند. این اسید موجب کاهش روند رشد سلول های سرطانی می شود. از جمله می توان به گردو، کرن‌بری اشاره کرد که منبع غنی این اسید هستند. 

آفتاب گرفتن

ویتامین D نیز برای برای پیشگیری و درمان سرطان سینه بسیار مفید است. سعی کنید بیشتر در معرض آفتاب باشید. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:7 درمان طبیعی برای سرطان سینه, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اين خوراكي ها را حتما در برنامه غذايي بگنجانيد!

حبوبات؛ منبع غني نشاسته، فيبر و نمك هاي معدني

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ لوبيا، عدس، نخود، ماش و به طور كلي همه حبوبات تركيب غذايي نسبتا مشابهي دارند. حبوبات پس از پخت حاوي 15 تا 20% قند پيچيده هستند. كه به تدريج انرژي آزاد مي كنند، به خصوص اگر با فيبرهاي غذايي همراه باشند بيشتر خواهد بود.

حبوبات همچنين حاوي مقدار بالايي نمك هاي معدني هستند. هر 100 گرم حبوبات حاوي 250 تا 400 ميلي گرم پتاسيم، 30 تا 60 گرم منيزيوم، 100 تا 200 ميلي گرم فسفر، 2 تا 3 ميلي گرم آهن، 20 تا 60 ميلي گرم كلسيم است.  اين مقادير با توجه به انواع مختلف حبوبات متغير است اما بسيار عالي و بيشتر از سبزيجات تازه هستند. به همين دليل حبوبات براي تامين نمك هاي معدني بدن بسيار عالي خواهند بود. اگر دچار كمبود منيزيوم هستيد مي توانيد روي اين خوراكي ها حساب ويژه اي باز كنيد.

خوراكي هايي سرشار از فولات

فولات يا اسيد فوليك نام ديگر ويتامين B9 است كه به مقدار بسيار ناچيزي در خوراكي ها وجود دارد و بسياري از افراد دچار كمبود آن هستند. اين در حالي است كه اين ويتامين در ساخت همه سلول هاي بدن از جمله گلبول هاي قرمز نقش دارد. خستگي، افسردگي،‌اختلال حافظه، مشكلات پوستي و... از جمله عوارض اين كمبود است. حبوبات را مي توان منبع غني از فولات دانست به طوري كه هر 100 گرم آنها 60 تا 100 ميكروگرم فولات دارد. نياز روزانه بدن 300 تا 350 ميكروگرم است كه يك بشقاب لوبيا يا عدس يا آش نخود مي تواند يك سوم از اين نياز روزانه بدن را تامين كند.

حبوبات باعث چاقي نمي شوند!

از چندين دهه پيش اين باور وجود دارد كه حبوبات باعث افزايش وزن مي شوند كه شايد وجود نشاسته موجود در آنها علت اين تصور اشتباه باشد. شايد هم پخت حبوبات در كنار گوشت در اغلب غذاها چنين باوري را به وجود آورده است. در حالي كه 100 گرم حبوبات فقط 100 تا 120 كيلو كالري دارد كه معادل دو سهم ماست است. البته مي توان حبوبات را با كمترين مقدار چربي يا گوشت تهيه كرد.

هضم حبوبات

حبوبات و به خصوص لوبيا معمولا نفخ را به همراه دارند. علت اين حالت به خاطر مقدار بالاي فيبرها و همچنين نشاسته هاي مخصوص و گوگرد موجود در آنهاست. براي رفع اين مشكل توصيه مي شود ابتدا حبوبات با مقداري آب چند دقيقه اي بجوشد و آب آن صاف شود زيرا بخش قابل توجهي از نشاسته ها و گوگرد حذف مي گردد. همچنين بهتر است حبوبات به جز عدس قبل از پخت 12 ساعت خيس باشند. در اين صورت علاوه بر اينكه هضم حبوبات بهتر است مدت پخت حبوبات به طور متوسط 45 دقيقه خواهد بود. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب: اين خوراكي ها را حتما در برنامه غذايي بگنجانيد!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» یک پیشنهاد و ابراز تاسف از رفتار خشن با بیماران مبتلا به سرطان در کشور

پروفسور نصرت فیروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت پزشکی و درمان سرطان در ایران و همچنین خدمات به بیماران مبتلا به سرطان اظهار داشت: ایران از نظر تشخیص و درمان سرطان با دنیا برابری می‌کند، فقط چیزی که هست متاسفانه بیماران مبتلا به سرطان تحت معالجه؛ وقتی که طبیب با محدودیت‌های امکانات مواجه می‌شود به نوع خشنی بیمار را جواب می‌کند، به طوری که امید بیماران را از بین می‌برند، در حالی که ما در آلمان می‌گویند امید آخرین چیزی است که می‌میرد.

وی ادامه داد: طبیب نه تنها به صورت یک مرحله ای؛ بلکه باید تا آخرین نفس در کنار بیمار خود باشد، در حالی که هم اکنون بسیاری از بیماران صعب العلاج بدون حمایت هستند و واقعاً تنها هستند، پول هنگفتی هم باید هزینه کنند و هستی و نیستی خود را نیز از دست می‌دهند.

رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان در زمینه همکاری با وزارت بهداشت در چنین زمینه‌های برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان عنوان کرد:‌ بنده با جان و دل حاضرم با وزارت بهداشت همکاری کنم چون مسائلی است که باید با وزارت بهداشت صحبت کنیم. مسائلی که واقعاً برای این بیماران بسیار حیاتی است.

فیروزیان با تایید این مسئله که متاسفانه در ایران بیماران مبتلا به سرطان در زمانی که از درمان آنان قطع امید می‌شود به خانواده‌هایشان می‌گویند که باید بیمار را به خانه منتقل کنند تا بیمار فوت کند، گفت: بله، متاسفانه عنوان می‌کنند که دیگر چنین بیمارانی را برای درمان و ارجاع مجدد به بیمارستان نیاورند، در حالیکه در آلمان خانه‌های وجود دارد که این بیماران را تحت شرایط پرستاری و درمان بسیار بالا نگهداری می‌کنند.

رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان در پیشنهادی عنوان کرد: ما احتیاج به خانه‌های پرستاری برای بیماران مبتلا به سرطان داریم، که در این زمینه خیرین سلامت در ایران نیز می‌توانند چنین خانه‌های را برای اینگونه بیماران که بسیار نیز احتیاج است، بسازند.

فیروزیان درباره حضور مجدد خود در ایران برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان خاطرنشان کرد: بنده 5 هفته دیگر نیز به ایران می‌آیم و به همین روال 5 هفته به 5 هفته برای ویزیت بیماران اقدام می‌کنم.

به گزارش تسنیم، پروفسور نصرت فیروزیان در ایران متولد شده است و تحصیل و آموزش‌های خود را در آلمان به اتمام رسانده است. او متخصص در غده، تومور شناسی داخلی و بیماریهای خونی در دانشگاه اسن آلمان و پزشکی هسته ای است.

فیروزیان به عنوان رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان، از دانشمندان شناخته شده ایرانی در جهان است که جزو معدود متخصصان حاذق و بنامی به حساب می‌آید که در دوران دفاع مقدس نیز خدمات ارزنده ای به جانبازان کشورمان ارائه کرده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:یک پیشنهاد و ابراز تاسف از رفتار خشن با بیماران مبتلا به سرطان در کشور, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ویتامین A و آهن را در این سبزی کشف کنید
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به افرادی که می‌خواهند بدنشان به میزان کافی ویتامین‌A کسب کند و نیز از فقر آهن در خون خود رنج می‌برند مصرف کلم قرمز را توصیه می‌کنند.
 
گفتنی است، براساس جدیدترین پژوهش‌ها کلم قرمز 10 برابر بیشتر از کلم سبز دارای ویتامین A در برگهای خود است و همینطور 2 برابر بیشتر دارای آهن به نسبت کلم سبز است.
 
بررسی‌هانشان می‌دهند، کلم قرمز را می‌توان به انواع حالت‌ها در سالاد، ترشی و یا در خوراک‌های غذایی استفاده کرد و غنی بودن آن از انواع ویتامین‌ها می‌تواند نیاز بدن به تامین ویتامین‌های مختلف و نیز آهن را تا حد زیادی برطرف کند.
 
براساس آمارها کشور انگلستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کلم در جهان است و سالانه نیم میلیون مصرف کننده در خود دارد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:ویتامین A و آهن را در این سبزی کشف کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» استاتین احتمال بروز سرطان کبد را کاهش می دهد

تهران - ایرنا - مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد که استاتین، احتمال بروز سرطان کبد را کاهش می دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری هلث، استاتین ها گروه اصلی داروهای کاهش دهنده کلسترول خون هستند. سیمواستاتین، پراوستاتین و اتوروستاتین از داروهای اصلی این خانواده محسوب می شوند.


استاتین ها مسیر ساخت کلسترول توسط کبد را مسدود می کنند، بنابراین سلول های کبدی خالی از کلسترول می شوند. همچنین استاتین ها به جذب مجدد کلسترول از رسوب های موجود در دیواره شریان ها کمک می کنند و به این ترتیب بیماری شریان های کرونر را از بین می برند.

تحقیقات انجام شده روی داوطلبان انگلیسی نشان می دهد که مصرف این دارو احتمال سرطان کبد را کاهش می دهد.

به گزارش موسسه ملی سرطان آمریکا، سرطان کبد (HCC) سومین علت عمده مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان محسوب می شود. این بیماری معمولا در افراد بالای 50 سال و به خصوص در مردان دیده می شود. 

سیروز یا زخم شدن کبد، هپاتیت B و C ، عفونت ویروسی، التهاب مزمن کبد، هموکروماتوز (تجمع آهن در بدن) و مصرف الکل، مهمترین دلایل ابتلا به سرطان کبد هستند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:استاتین احتمال بروز سرطان کبد را کاهش می دهد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خوابیدن در این زمان، سرطان زاست
دستیار تخصصی طب سنتی گفت: خواب روز بیماری‌زاست و افراد باید آرام آرام خواب روز را ترک کنند.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از تسنیم، مریم مقیمی دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره خواب اظهار داشت: در طب جدید خواب مورد غفلت قرار می‌گیرد و پزشک از بیمار درباره نحوه خوابیدن و مدت زمان خواب سوالی نمی‌کند. به گفته وی خواب معتدل از 6 تا 10 ساعت است البته برحسب مزاج افراد متفاوت است. خواب نوزادن و کودکان بیشتر از سایر افراد است یک کودک 2 ساله به 12 ساعت خواب نیاز دارد و با افزایش سن کم کم میزان خواب کودکان کم می‌شود.

 

دستیار تخصصی طب سنتی افزود: 6 ساعت خواب پیوسته به بدن سود فراوان می‌رساند و بیشترین ترشح هورمون رشد هنگام خواب صورت می‌گیرد بر اساس دیدگاه طب جدید در خواب هورمون آندورفین و آنکفالین ترشح می شود که منجر به راحتی عضلات در طول روز می‌شود. مقیمی گفت: خواب سپیده دم به خواب عیلوله، خواب پس از طلوع آفتاب به فیلوله، خواب قبل از ظهر به قیلوله، خواب عصر به حیلوله و خواب بعد از غروب آفتاب به غیلوله معروف است. وی ادامه داد: بهترین زمان خواب از اول شب تا قبل از طلوع آفتاب است که باعث نشاط و سرور می‌شود.

 

احتمال افزایش سرطان در افراد شب کار

دستیار تخصصی طب سنتی افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی کسانی که در شیفت شب کار می‌کنند بیشتر در معرض بروز سرطان قرار دارند، سرطان سینه در زنان و سرطان پرستات در مردان بیشتر رخ می‌دهد. مقیمی اضافه کرد: افرادی که عادت به خواب روز دارند باید کم کم عادت خود را قطع کنند چرا که خواب روز بیماری‌زاست و باید گفت که هیچ خوابی جای خواب شب را نمی‌گیرد.


خوابیدن با شکم خالی ممنوع

دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: بهترین زمان خواب زمانی است که غذا از معده عبور کرده باشد که نشانه آن سبکی سر معده است. همچنین، خوابیدن در حال گرسنگی و خالی بودن معده بسیار مضر است چرا که موجب ضعف قوا می‌شود. وی یادآور شد: افراد سعی کنند در ساعت مشخصی به رختخواب بروند و سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوند چرا که خود موجب سلامتی است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:خوابیدن در این زمان، سرطان زاست, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تولید داروی ضد ایدز از سویا

سلامت نیوز: در آزمایش های بسیاری توسط شرکت ها و موسسات علمی در سراسر دنیا از تکنیک هایی برای الحاق ژن به داخل ژنوم گیاهان استفاده می شود تا آنها قادر به تولید آنزیم هایی با ارزش دارویی باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر آزمایشات جدیدی از این نوع اخیرا در برزیل در موسسه منابع ژنتیکی در حال انجام است.

محققان این موسسه در حال رشد و نمو گونه ایی از دانه های سویا حاوی «سیانوویرین-ان» هستند. آنزیم «سیانوویرین-ان» دارای تاثیر در مقابله با ویروس HIV بوده و تاثیر آن در تست های آزمایشگاهی در طول آزمایشات پیش­ بالینی به اثبات رسیده است.

به گفته «بری اوکیف»، یکی از کارشناسان بیولوژی مولکولی لابراتور مولکولی این موسسه، این آنزیم هنوز در مرحله پیشرفت پیش ­بالینی است و بر روی انسان آزمایش نشده است.

وی در ادامه افزود: ما به شیوه کم هزینه و قابل دوام به لحاظ تجاری امکان تولید این آنزیم در مقیاس بالا را نداریم ، ولی گیاهان وسیله خوبی برای رسیدن به این هدف هستند.
آخرین چالش در روند این فعالیت، بهبود فرایند استخراج پروتئین و پالایش مقادیر بالا سیانوویرین از دانه های سویا است. هدف نهایی این اقدام، ساخت دارو و ارسال آن به آفریقا است که بالاترین میزان انتقال بیماری ایدز را دارد .

مزایای تولید دارو از گیاهان، هزینه پایین و میزان بالای ایمنی در مقایسه با سلول های انسانی، قارچی، باکتریایی یا حیوانی است.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:تولید داروی ضد ایدز از سویا, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» موفقیت محققان ایرانی در ساخت نانوداروی ضد باکتری از عصاره زردچوبه

سلامت نیوز: محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با همکاری پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس، موفق به ساخت سامانه دارورسانی ضد عوامل عفونی با استفاده از عصاره زردچوبه شدند.

به گزارش ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو، درساخت این نانو دارو ازعصاره زرد چوبه و پلیمرهای طبیعی استفاده شده و علاوه برخاصیت ضدباکتریایی، قابلیت ترمیم سریع زخم ها را نیز دارد. نانوداروی پیشنهادی در درمان مدل حیوانی عفونی موفق بوده است.

دکتر میرزا علی مفضل جهرمی از محققان این طرح گفت: عفونت یکی از مهم ترین علل مرگ و میر و از کار افتادگی افراد آسیب دیده در جهان است، اگرچه استفاده از آنتی بیوتیک های گوناگون جهت درمان عفونت های مختلف بسیار رایج است، اما این داروها عوارض جانبی مختلفی دارند و حتی پس از مدتی در بدن فرد مقاومت دارویی نسبت به آن ها ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک ها نمی توانند بافت های آسیب دیده را ترمیم کنند افزود: هدف از این پژوهش، طراحی نانوسامانه دارویی بی خطر وکارآمد جهت رهاسازی هدفمند داروی کورکومین در بافت عفونی بوده است.

مفضل جهرمی ادامه داد:کورکومین یک ترکیب زرد رنگ طبیعی است که از زرد چوبه استخراج می شود و خواص ضد میکروبی دارد، کیتوسان نیز یک پلیمر طبیعی با سمیت کم، زیست تخریب پذیر و زیست سازگار است که در ساخت نانوحامل های دارویی به کار می رود.

وی بیان کرد:مطالعه حاضر نشان داده که نانو ذرات کیتوسان تری پلی فسفات که حامل داروی کورکومین است، می تواند به عنوان یک عامل قدرتمند در درمان عفونت

استافیلوکوکوس اورئوس( گستره وسیعی از عفونت ها از عفونت های ساده پوستی مانند جوشدانه، کورک، کفگیرک، گل مژه و آبسه گرفته تا بیماری های تهدید کننده زندگی مانند مننژیت را ایجاد می کند )و سودوموناس آئروژینوزا (سبب عفونت های مجاری ادراری، سیستم تنفسی، التهاب و آماس پوست، عفونت های بافتهای نرم،عفونت های استخوان ومفاصل، عفونت های معده و روده ای و عفونت های سیستمیک گوناگون به ویژه در بیماران با سوختگی های شدید) به کار روند.

مفضل جهرمی یادآور شد : طبق نتایج بدست آمده، نانو ذرات حاوی کورکومین به صورت معنی داری سبب مهار رشد باکتری های استافیلوکوکوس اورئوس و سودوموناس آئروژینوزا در موش عفونی شده است.

وی گفت: این نانوسامانه دارویی به گونه ای طراحی شده که رشد باکتری ها را در شرایط درون تنی (In vitro) مهار نموده و مقاومت دارویی در برابر آن ها رخ نمی دهد، این نانو دارو خاصیت ترمیم سریع زخم های ایجاد شده را نیز دارد، همچنین ساخت آن با هزینه کم امکان پذیر بوده و به سهولت قابل نگهداری است.

این پژوهشگردرخصوص دلیل انتخاب کیتوسان به عنوان حامل دارو بیان کرد:کورکومین به نور حساس است، نانوحامل پلیمری استفاده شده سبب می شود نور به این دارو نرسیده و سبب تخریب و از بین رفتن خاصیت درمانی آن نشود.

وی یادآورشد: نانو ذرات سبب رهایش تدریجی دارو در بافت می شود که خود سبب افزایش قدرت مهارکنندگی آن است علاوه بر این خود کیتوسان نیز خاصیت ضد میکروبی داشته و اثر درمانی کورکومین را تقویت می کند.

با توجه به این نتایج، به نظر می رسد نانوداروی پیشنهادی می تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی بیوتیک های رایج باشد.

دراین تحقیق از روش ژل سازی یونی با استفاده از نمک تری پلی فسفات جهت بارگذاری بهینه کورکومین (2 ± 75 درصد) در نانو ذرات کیتوسان استفاده شده است، همچنین از طیف سنجی جهت ارزیابی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی نانوحامل های سنتزی و میزان داروی بارگذاری شده در آن ها استفاده شده است.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:موفقیت محققان ایرانی در ساخت نانوداروی ضد باکتری از عصاره زردچوبه , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ضرب‌الاجل وزارت بهداشت این بار برای روغن
همشهری آنلاین:
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از اجبار به کاهش مصرف اسید چرب ترانس در روغن‌های خوراکی از سال ۹۴ در راستای طرح تحول سلامت در حوزه غذا خبر داد.

دکتر سیدهدایت حسینی در گفت‌وگو با ايسنا، در این باره گفت: در بحث سلامت روغن‌ها محوریت ما به حداقل رساندن میزان اسیدهای چرب ترانس است، چراکه اسیدهای چرب ترانس اسیدهایی هستند که برای سلامت مصرف کننده مخاطره‌آمیزند.

وی با بیان اینکه در سال 94 میزان اسیدهای چرب تمام روغن‌های مصرفی باید به زیر 2 درصد کاهش یابد، ادامه داد: اکنون میزان اسید چرب ترانس در روغن‌ها بر اساس ضوابط مختلف، متفاوت است و گاهی تا پنج درصد و سه درصد و بالاتر هم مجوز داشته‌اند. اما در سال 94 اجبارا میزان اسیدهای چرب ترانس تمام روغن‌هایی که تولید و مصرف می‌شوند به زیر دو درصد خواهد رسید.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو در ارتباط با اسیدهای چرب اشباع نیزگفت: مخاطرات‌ اسیدهای چرب اشباع کمتر از اسیدهای چرب ترانس است و به همین دلیل میزان نگرانی‌ ما در این زمینه کمتر است. اما در عین حال باید میزان اسیدهای چرب اشباع را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: در مجموع برنامه اصلی ما کاهش اسیدهای چرب ترانس و کاهش منطقی اسیدهای چرب اشباع در روغن‌های مصرفی در سال 94 است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:ضرب‌الاجل وزارت بهداشت این بار برای روغن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خوردن این شیرینی پرمصرف، کبدتان را چرب می کند

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از دکتر سلام، اکنون در این بخش مضرات استفاده بیش از حد از قند و شکر را بیان می کنیم.


-به قلب صدمه می زند
مصرف زیاده از حد قند و شکر خطر ابتلا به بیماری های قلبی،را افزایش می دهد پمپاژ قلب را با مشکل مواجه میکند، چاقی شکمی را افزایش می دهد، تری گلیسیرید را بالا برده و باعث افزایش کلسترول بد (LDL) می شود، قند خون را بالا می برد که همه انها باعث ایجاد بیماری قلبی می شود.


-مشکلات دهان و دندان
باکتری های مضر در  دهان به سرعت تکثیر شده و باعث مشکلات دندانی مثل کرم خوردگی، خرابی مینای دندان، بیماری لثه و پوسیدگی دندانی را به وجود می آورد.
 

-افزایش وزن

مطالعات نشان داد که افرادی که نوشیدنی هایی که با فروکتوز شیرین شده می نوشند پس از آن، احساس گرسنگی می کنند در حالی که افرادی که نوشیدنی های شیرین شده با گلوکز نوشیدند احساس سیری میکنند، کاهش  گلوکز به کاهش سطح هورمون گرسنگی در بدن  بستگی دارد. قند و شکر برای بقا ضروری است و در مواد غذایی مانند حبوبات، سیب زمینی، عسل و غلات سبوس دار یافت می شود، در حالی که فروکتوز  برای بدن لازم نیست و تا حد زیادی در قند و شیرین کننده های اضافه شده یافت می شود.

 

-چرب شدن کبد

قند  قبل ازاینکه وارد جریان خون  شود از طریق کبد تجزیه می شود خوردن  مواد غذایی حاوی فروکتوز، مانند  میوه ها،  حق  همه است از آنجایی که لازم است  کبد آن را به عنوان گیلکوژن ذخیره میکند. با این حال، اگر  مقدار زیادی قند  وشکر می خورید، در کبد به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود، و به چربی  تبدیل می شود . این روند طول میکشد تا از کبد خارج شود. هنگامی که چربی، فروکتوز را در نقاط مختلف بدن ذخیره می کند. برخی از این ذرات  در کبد، به عنوان چربی در طول زمان ذخیره می شود. این رسوبات چربی به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا می کند.


-مقاومت به انسولین

انسولین هورمونی است که گلوکز (قند خون) را  وارد  جریان خون  میکند. خوردن زیاد قند و شکر می تواند  باعث خوب کار نکردن انسولین شده  این به عنوان مقاومت به انسولین شناخته شده است، و می تواند  به سندرم متابولیک، چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 منجر شود.

 

-دیابت نوع 2

هنگامی که سلول ها  به انسولین مقاوم می شوند، سلول های بتا در لوزالمعده  بیشتر تولید می شود، به دلیل ساخت  گلوکز در جریان خون می تواند خطرناک باشد. این  مقاومت به انسولین را بدتر می کند درنتیجه، لوزالمعده نمی تواند  انسولین مورد نیاز  را برای پایین نگه داشتن سطح قند خون کنترل کند. در این مرحله، سطح قند خون افزایش می یابد، منجر به دیابت نوع 2 می شود.

 

-سرطان

انسولین یکی از هورمون های تنظیم رشد است که با  تکثیر سلولهای سرطانی درارتباط است ، سطح انسولین بالا می تواند به سرطان منجر شود. شکر همچنین باعث مشکلات سوخت و ساز بدن  می شود که به التهاب منجر می شود، که علت دیگری از سرطان است. اعتیادشکر مثل مواد مخدر است، وقتی که آن را استفاده میکند از مغز پاداش میگیرد، و آن اعتیاد آور است. بر خلاف غذاهای طبیعی، خوردن قند دوپامین افزایش یافته، منجر به اعتیاد می شود.

 

-چاقی

شکرترکیبی از موادی است که به راحتی می تواند به چاقی منجر شود. به جای سیر کردن به انسان گرسنگی می دهد، در نتیجه باعث زیادتر غذا خوردن می شود. این نیز اعتیاد آور است، بنابراین  چرخه مصرف قند ادامه می یابد. علل سالمندی زودرس مصرف  قند منجر به پیری زودرس پوست می شود و باعث می شود که پوست زودتر دچار چین و چروک شود، و به بیماری های مزمن و کاهش شناختی  نیزمنجر می شود.


-کوتاهی عمر

از آنجا که قند و شکر با بیماریهای  کشنده مانند سرطان، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد، این واقعیت است که بیماری با طول عمر کوتاه ارتباط دارد و تعجب آور نیست. مطالعه انجام شده در سال 2013 نشان داد که 180000 مرگ و میر در سراسر جهان با مصرف نوشابه ها ارتباط دارد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:خوردن این شیرینی پرمصرف، کبدتان را چرب می کند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» درمان فوری کم خونی شدید این جاست!

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای درمان کم خونی باید رژیم غذایی متعادل(حاوی غله، برنج، فرآورده‌های لبنی، تخم‌مرغ، سبزی، میوه، گوشت قرمز، طیور، ماهی و دانه های مغزدار) داشته باشید.

 

غذاهای سرشار از آهن مصرف کنید.

مصرف آب آهن‌دار(در فروشگاههای طب طبیعی وجود دارد)

قرار دادن قطعه ای اهن تمیز در غذاهای پختنی، از ابتدای پخت.

بادکش استخوان‌های دراز در اطفال و نوجوانان.(یک روز در میان تا 40 روز)

بادکش استخوان جناغ و لگن و مهره‌ها در بزرگسالان(یک روز در میان تا 40 روز)

استفاده از ظروف اهنی برای پخت غذا.

مصرف روزی 2 تا 3 سیب.

مصرف بیشتر میوه‌های مرکبات(مانند پرتقال و لیمو).

ویتامین B12 موجود در پروتئین‌های حیوانی مانند جگر و قلوه نقش بسیار مهمی در درمان کم خونی دارد.

مصرف لبو، به صورت پخته یا خام یا آب آن، یکی از بهترین درمان‌های خانگی است.

برای افزایش تولید گلبول‌های قرمز، قرار گرفتن در معرض خورشید به این نوع بیماران توصیه می‌شود.

روزی 2بار یک یا نصف قاشق مرباخوری عصاره برگ یا ریشه قاصدک مصرف کنید.

مصرف یک موز له و مخلوط شده با یک قاشق عسل نیز برای درمان این اختلال مفید است.

7 بادام را به مدت 24 ساعت خیس و آب آن را خالی کنید. بادام را پوست بکنید و به صورت خمیر در بیاورید و به مدت 3 ماه هر روز بخورید.

مصرف چای سیاه را بسیار محدود کنید.

از ظروف غذایی آلومینیومی استفاده نکنید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:درمان فوری کم خونی شدید این جاست!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص شگفت انگیز برگ بو

سلامت نیوز:ماساژ دادن روغن طبیعی برگ بو ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،سعیده علیزاده، استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با بیان این مطلب افزود: این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی تشریح کرد: برگ بو برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است، دَم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند، همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا در درمان بی‌اشتهایی مؤثر است.
علیزاده از نقش برگ بو در تقویت بینایی گفت و ادامه داد: ویتامین آ موجود در برگ بو به قدرت بینایی کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: این گیاه منبع غنی ویتامین ث، آ، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است و به طور کلی مصرف منظم برگ بو در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند. علیزاده‌ برای جلوگیری از افزایش قند خون گفت: نوشیدن دَم کرده برگ بو قبل از هر وعده غذا از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

وی افزود: وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک اسید و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.

‌استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز ادامه داد: این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارد.

وی با اشاره به مزایای مصرف برگ بو در برطرف شدن دیابت افزود: خاصیت آنتی اکسیدان موجود در آن به بدن در تولید انسولین کمک می‌کند و در نتیجه در بهبود بیماری دیابت مؤثر است.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:خواص شگفت انگیز برگ بو, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» وجود ماده خطرناک در سیب‌زمینی و پیاز


به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از سلامت نیوز، مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با فارس در مورد مواد غذایی حاوی نیترات توضیحاتی داد. وی به موضوع نیترات در آب آشامیدنی تهران اشاره کرد و گفت: نیترات یکی از عناصری محسوب می‌شود که در آب، خاک و محصولات فرآوری شده صنعتی می‌تواند وجود داشته باشد.

 

رئیس انستیتو تغذیه کشور ادامه داد: نیترات موجود در آب و خاک در بعضی موارد اجتناب ناپذیر هستند اما دقت داشته باشیم که نیترات داخل آب مخصوص آبهای معدنی نمی‌شود چرا که نظارت بر آنها دقیق است اما به دلیل گستردگی شبکه آب آشامیدنی کشور گاهی نیترات در آب لوله کشی دیده می‌شود.

 

وی تاکید کرد: بحث اصلی ما وجود نیترات در مواد صنعتی است چرا که با نظارت انجام شده این محصولات نباید نیترات داشته باشند؛ این محصولات حدود استانداردی دارند که صنعتگران موظف به رعایت آن هستند.

 

حاجی فرجی در مورد فرآورده‌های پروتئینی گفت: در سالهای قبل سوسیس و کالباس‌های ایرانی حاوی نیترات بیش از حد استاندارد بودند اما اکنون این میزان کاهش یافته است اما همچنان در بعضی موارد مشاهده می‌شود.

 

وی تاکید کرد: بیشتر فرآورده‌های پروتئینی غیر استاندارد مشکل دارند و با نظارت سازمان غذا و دارو نیترات فرآورده‌های دارای استاندارد زیر حد مجاز هستند گرچه هنوز برخی سوسیس کالباس‌ها دارای نیترات هستند.

 

رئیس انستیتو تغذیه کشور هشدار داد: این فرآورده‌ها وقتی با روغن ترکیب و پخته می‌شوند، در آنها ایجاد نیتروزامین کرده که مصرف درازمدت آنها شانس ابتلا به بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه نیترات در محصولات کشاورزی نیز مشاهده می‌شود که این نیترات از طریق خاک یا استفاده نادرست از کودها به وجود می‌آید.

 

حاجی فرجی ادامه داد: در این میان محصولات غده‌ای شکل مانند سیب زمینی و پیاز بیشتر نیترات موجود در خاک و کود را به خود جذب می‌کند.

 

به گفته وی، این نتایج در تحقیقات سازمان تحقیقات آفات و نباتات وزارت جهاد به اثبات رسید و هم وزارت جهاد کشاورزی و هم وزارت بهداشت به دنبال اصلاح کشت و استفاده از کودها هستند.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:وجود ماده خطرناک در سیب‌زمینی و پیاز, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ویتامینی که کمبود آن در بروز دیابت نقش دارد

سلامت نیوز:سال هاست که گفته مي شود چاقي مفرط علت اصلي ديابت نوع ۲ است؛ اما اکنون محققان دريافته اند که کمبود نور خورشيد نقش بيشتري در بروز ديابت نوع ۲ دارد.

محققان با توجه به نتايج بررسي هاي جديد هشدار مي دهند احتمال چاقي مفرط و ديابت نوع ۲ در افرادي که دچار کمبود ويتامين D هستند، بيشتر است.

در صورت درمان نشدن، احتمال بروز ديابت ۲ طي ۱۰ سال وجود دارد. همچنين خطر بروز سندروم متابوليک (ترکيبي از ديابت، فشارخون بالا و چاقي مفرط) افزايش پيدا مي کند.سندروم متابوليک، در بروز بيماري قلبي، سکته و بيماري هاي ديگر که روي رگ هاي خون تأثير مي گذارد، نقش دارد.

نتايج بررسي هاي جديد محققان اسپانيايي نشان مي دهد کمبود ويتامين D با افزايش خطر بروز ديابت مرتبط است. زيرا ويتامين D در متابوليسم قند خون، نقش دارد.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393برچسب:ویتامینی که کمبود آن در بروز دیابت نقش دارد , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کدام نوع سرطان را مي توان به راحتي درمان کرد

سلامت نیوز:«اگر به سرطان مبتلا شوم...» اين فکري است که گاهي ذهن همه ما را مشغول مي کند. شايد بارها برايمان اين سوال پيش آمده که کم خطرترين نوع سرطان کدام است؟

کدام نوع سرطان را مي توان به راحتي درمان کرد و ... براي جواب دادن به اين سوال ها، تحقيقات زيادي انجام شده و نتايج جالبي نيز به دست آمده است، از جمله؛

ميزان بقا در حال افزايش است: در بيماري سرطان ميزان بقا نسبت به گذشته بسيار افزايش يافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،به بيان ديگر، آمار مرگ و مير بر اثر سرطان به طور منظم در حال کاهش است. بين سال هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹، ميزان مرگ و مير سالانه در مردان 1.8درصد و در زنان 1.4درصد کاهش پيدا کرد، اما چرا؟ استعمال کمتر دخانيات، تشخيص و درمان به موقع عامل مهمي در کاهش ابتلا به سرطان است. با اين حال آمار مرگ و مير بر اثر سرطان کبد و پانکراس افزايش يافته است. علت اين امر به شيوع چاقي مفرط بر مي گردد. با اين حال بايد دانست به طور کلي ۶۵درصد از افرادي که سرطان آن ها تشخيص داده مي شود، ۵سال بيشتر عمر مي کنند.

تشخيص به موقع مي تواند باعث نجات زندگي شود: هر نوع سرطاني که به موقع تشخيص داده شود، راحت تر درمان مي شود، به همين دليل انجام ماموگرافي سالانه، کولونوسکوپي و ساير روش هاي تشخيصي لازم است. تنها نوع سرطان مهم نيست بلکه زمان تشخيص آن نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

سرطان دهانه رحم: سالانه تقريبا ۱۲هزار مورد سرطان دهانه رحم تشخيص داده مي شود و ميزان بقاي ۵ساله آن ها ۶۹درصد است. به علت آزمايش پاپ اسمير، بسياري از انواع سرطان در زنان کاملا قابل پيشگيري است.

سرطان خون و اعضاي داخلي: سخت ترين انواع سرطان آن دسته اي است که در اعضاي داخلي يا سيستم خون آغاز مي شود؛ در حال حاضر براي تشخيص اين نوع سرطان ها، روش و معاينه دقيقي موجود نيست و علايم آن تا رسيدن به مرحله پيشرفته آشکار نمي شود.

سرطان تخمدان: بيشتر در مرحله سوم يا چهارم تشخيص داده مي شود و اغلب عود مي کند. ميزان بقاي ۵ساله ۴۴درصد است اما در صورت تشخيص به موقع اين ميزان به ۹۲ درصد افزايش مي يابد. احتمال زمان بقاي ۵ساله براي سرطان گلبول هاي سفيد، ۷۱درصد و براي سرطان خون (لوسمي) ۵۸درصد است.

سرطان پانکراس: اين سرطان بدترين آمار را دارد و اغلب بيماران بعد از يک سال از زمان تشخيص جان خود را از دست مي دهند و تنها ۶درصد پس از زمان تشخيص، پنج سال عمر مي کنند.

سرطان ريه: سالانه به طور ميانگين ۲۲۸مورد جديد سرطان ريه تشخيص داده مي شود و تنها ۱۷ درصد اين افراد پس از تشخيص زنده مي مانند. در صورت محدود بودن تومور، احتمال بقاي ۵ساله ۵۲درصد است. در صورتي که ناحيه اي باشد، اين احتمال ۲۵درصد است.

سرطان پوست: اغلب انواع سرطان پوست قابل درمان است. شايع ترين نوع سرطان پوست درگيري سلول هاي پايه اي است و سالانه ميليون ها نفر به آن مبتلا مي شوند، اما باعث مرگ فرد مبتلا نمي شود. حتي ملانوما نيز قابل درمان است.

سرطان مخاط رحم: ميزان بقاي ۵ساله براي مبتلايان به سرطان ديواره رحم يا سرطان مخاط رحم، ۸۷درصد است و در صورت محدود بودن توده ۹۵درصد است. اگرچه در روش هاي تشخيصي احتمال خطا وجود دارد اما به علت علايمي که نشان مي دهد، ميزان بقا بالاست. در زنان يائسه، خون ريزي واژن مي تواند علامت اوليه باشد که نياز به بررسي دارد. با درمان، ميزان بقا خيلي زياد است.

سرطان سينه: مشکل اين سرطان اين است که در برخي موارد، اين امر به سرطان مهاجمي تبديل مي شود و پزشکان نمي توانند از قبل بروز اين سرطان را تشخيص دهند. براي سرطان سينه مهاجمي، احتمال بقاي ۵ساله ۸۷درصد است. براي درمان از هورمون هاي استروژن و پروژسترون کمک گرفته مي شود و اگر بدن به اين هورمون ها و داروي هرسپتين واکنش مثبت نشان ندهد، درمان بسيار مشکل خواهد بود.

سرطان پروستات: از ۲۳۹هزار مبتلا به سرطان پروستات که هر سال شناسايي مي شوند تا ۵سال بعد، ۱۰۰درصد آن ها زنده اند. مگر اين که به قسمت هاي دور از بدن سرايت کرده باشد که در اين صورت احتمال بقاي ۵ساله، تنها ۲۸درصد است.

سرطان کولون: کولونوسکوپي در تشخيص به موقع اين بيماري نقش مهمي دارد. سالانه حدود ۱۰۰هزار مورد جديد سرطان رکتوم و کولون تشخيص داده مي شود و احتمال بقاي ۵ساله بيماران تقريبا ۷۰درصد است. با کولونوسکوپي، جراحان پوليپ هاي از قبل سرطاني شده را خارج مي کنند. با خارج کردن آن، خطر مرگ ۵۰درصد کاهش پيدا مي کند.

گامي براي پيشگيري از سرطان: به ورزش بپردازيد، در طول عمر وزن مناسب خود را حفظ کنيد، مصرف ميوه، سبزيجات و غلات سبوس دار را افزايش دهيد. مصرف گوشت هاي فرآوري شده را محدود کنيد. ورزش خطر بروز سرطان هايي مانند کولون، سينه، آندومتر و ... را کاهش مي دهد

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393برچسب:کدام نوع سرطان را مي توان به راحتي درمان کرد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» این ذرت به شدت سرطان زاست

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد اکثر غذاهای آمریکایی باعث ایجاد تومورهای بزرگی در بدن می‌شوند.

خوردن ذرت اصلاح شده ژنتیکی (ذرت GM)‌ و مصرف سطوح کثیری از کودهای شیمیایی مونسانتو باعث ایجاد ضایعه در عضو بدن و تومورهای وحشتناکی در بین جانداران آمریکایی شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند یک نشریه محبوب انگلستان نوشت: سرعت شیوع سرطان در آمریکا افزایش یافته است و بر اساس گزارش دیلی میل توسعه تومور سرطان سینه و آسیب‌های کبدی در زنان و مردان این قاره در حال افزایش است.

غذاهای حاوی این کودهای شیمیایی باعث شده است 50 % از مردان و 70 درصد از زنان آمریکایی دچار مرگ زودرس شوند و دانشمندان با مطالعه بر روی موش‌ها دریافتند آن دسته از موش‌هایی که از این مواد غذایی تغذیه می‌کنند از آسیب‌ کبد و کلیه رنج می‌برند و ذرتی که در غلات صبحانه و چیپس ذرت استفاده می شود به شدت خطرناک است.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393برچسب:این ذرت به شدت سرطان زاست, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟